Goed instaphorloge onder 300

Hallo beste forumleden,
Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Jurre en 19 jaar en een arme student. Ben hier op het forum gekomen omdat ik de afgelopen weken heb zitten zoeken naar een goed horloge die ik dagelijks zou kunnen dragen omdat het mijn eerste wat echtere horloge word. Heb nu namelijk een fossil q marshall (smartwatch) en die heb ik 3 jaar geleden met mijn domme hoofd gekocht niet wetend wat ik mis met een echt horloge.
Heb zelf al een beetje gekeken en heb de orient bambino gevonden die ik erg mooi vind. Ook een simpele tissot ziet er wel goed uit. Ook had ik hier bij de horlogemarkt een mooie hamilton jazzmaster viewmatic gezien maar helaas doordat ik hier nieuw ben kan ik de verkoper, alex, nog geen bericht sturen.
Hebben jullie nog tips voor goede horloges van rond/onder de 300 euro?
Groetjes

3 likes

Seiko SKX en Seiko 5.

3 likes

Ergens deze week verschijnen de nieuwe Seiko 5 Sport modellen. Maar liefst 5 x 4 verschillende. Prijzen tussen 279 en 319. Bij Seiko staan ze vast al op hun site en ik heb het water al in mijn mond… :joy: nog net erin zeg maar.

3 likes

luister naar opa… en kijk ook eens naar de seiko Turtle. Die is ook te vinden voor dat geld.

2 likes

Voor dat geld gewoon een volwaardige duiker halen zoals een Turtle of Samurai :wink:

3 likes

Idd een orient bambino of andere orient. Je zou ook eens naar dan henry kunnen kijken.

Kijk eens naar citizen. Qua prijs/kwaliteit erg goed en hebben mooie modellen.

Ik moet er, bij jullie grote teleurstelling, er wel even bij vermelden dat ik op dit moment niet de grootste van ben van diver achtige horloges :sweat_smile:

1 like

@AB64 bedoel je? (hij krijgt nu een berichtje)

2 likes

Ja die bedoel ik

1 like

Dank voor de notificatie. Er van uitgaande dat @jurre2222 wel PBs kan ontvangen neem ik contact met hem op.

1 like

Welkom Jurre! je kan ook altijd eens rond snoepen op Chrono24 voor te kijken wat je leuk vind en dan hier eens vragen of iemand het modeletje dat je leuk vind heeft :wink:

Een precista prs-18. Er staat er altijd wel eentje te koop hier op het forum.

Welkom Jurre. Als mede arme student kan ik je vertellen dat er genoeg leuks te vinden is voor niet al te veel geld. Een 2e hands seiko 5je hoeft nog geen 100 euro te kosten en dan heb je een heel leuk horloge. Als je van duikers houdt (toen ik met de hobby begon een paar jaar terug vond ik er niks aan maar tegenwoordig wel) is een seiko skx007 altijd een goede degelijke optie.

Maar als je het bij 1 horloge houdt en je wil iets voor dagelijks gebruik, en gezien je eigen suggesties iets nets denk ik dat je bij orient alvast op een goede plek bent. Die bambinos zijn best leuk

Seiko heeft genoeg leuke modellen.
De Samurai bijvoorbeeld kun je wel vinden onder de 300 piek.


7 likes

Als niet fan zijnde van duikhorloges vallen de bekende Seiko modellen zoals de SKX, Turtle en Samurai dus af. Ook van de andere Japanse merken zoals Orient en Citizen van er dan een flink aantal af.

Maar niet getreurd, in de Seiko lijn zitten nog genoeg andere niet-duiker modellen, net zoals bij Citizen en Orient. Daarnaast zijn er n og zoveel andere merken waar je voor 300 EUR goed kunt slagen…:+1:

Gewoon even een willekeurige selectie ter inspiratie die nieuw of gebruikt ongeveer binnen jouw budget vallen. Hou daarnaast de verschillende “wat draag je vandaag” topics in de gaten…food for thought…

5A0243CE-F8A8-4D72-BF5C-3A7385290F7F_zpslv4qd56v
A7F4E3F1-A267-4B4A-BE19-2BAC419E5A43_zpsvcehb52n
63FB5BD6-3297-4F50-85CA-6F2A302D176C_zpsafhengad









2 likes

:+1:

5 likes

die had ik even gemist oké :joy:

edit: @EricPP die SARB033 krijg je niet voor 300, en die Presage volgens mij ook niet toch?

3 likes

Dan niet nieuw lijkt me…

Voor dat prijspunt zou ik zeker eens bij Seiko gaan kijken ja. Of anders de ‘new guys in town’, undone, dan henry,…