Het mooiste is om tegen juist dat horloge aan te lopen dat je een leven lang zou kunnen dragen. Mijn vader draagt al sinds 76 een moonwatch en heeft een quartz (ja soort van nep daytona met afgebroken pushers) die hij heeft gewonnen op de golfclub (hij weet uberhaupt niet wat een daytona is). Die laatste gebruikt hij… Ja inderdaad: voor het golfen. Omdat hij van mij geleerd heeft dat niet meer met de Omega te doen .
Lang verhaal kort, die Omega ziet er na 45 jaar zo gaaf uit met z’n krasjes en butsjes dat het op die manier dragen van een horloge eigenlijk veel mooier is dan steeds weer wat nieuws om de pols te slingeren😉.
Voor mij persoonlijk zou een all time watch een Tutima pacific 670 kunnen zijn denk ik, maar ook oude cccp Vostoks doen het voor mij persoonlijk erg goed.
Laat je niet enkel leiden naar de duurdere horloges maar koop eens wat goedkopere, Vostok is genoemd maar ook (Chinese) hommages, microbrands etc. Je kan er veel van leren, wat helpt als je later ooit naar (veel) duurdere horloges wil gaan. Mijn ideaal is een redelijk stabiel trio als basis maar mijn kist heeft plaats voor zes omdat ik altijd wat horloges erbij hou om te proberen. Vind het ideaal zo. Je hebt dan altijd wat horloges waar je de flipperitus kan op loslaten zonder dat je iets verkoopt waar je echt spijt van hebt.
Vind het persoonlijk ook een fraai duo en echt niet saai. Het is kwaliteit en dat is nooit saai.
Echter is dat heel persoonlijk. Want je kijkt zelf het meeste naar je klokje. Dus wie ben ik om daar een mening over te geven.
Maar ik snap je gedachte. Er zijn zoveel mooie horloges te koop. Maar ga je ze ook allemaal dragen, of is het alleen maar voor de “heb” ?
Persoonlijk pas ik voor de “neppers” van Rolex, Tudor’s, Breitling’s, IWC enz. Hoewel je tegenwoordig zeer fraaie imitaties ziet, is het voor mijn gevoel iets wat niet bij mij past. Dan maar een goedkopere klok wat wel origineel is.