Goed (niet te duur) gereedschapssetje?

Voor het wisselen van bandjes etc. zoek ik een goed, niet te duur gereedschapssetje met reserve springbars etc. Op bol.com kan je al een hele set voor 20 piek kopen, maar ik heb geen idee van de kwaliteit. Heb ook geen zin om er meteen weer 60 piek voor kwijt te zijn, omdat mijn geknutsel niet verder gaat dan links uit een bandje verwijderen en misschien een horloge openen. Ik zag wat oude posts uit 2017 hierover, maar geen idee of die tips nog kloppen dus vandaar een nieuw topic.

Hoor graag van jullie!

Groet!

2 likes

Misschien op deze (buitenlandse) site misschien iets van je gading?

Watch Tool Kits (cousinsuk.com)

2 likes

De kitjes die je op bol.com koopt kun je voor vaak minder dan de helft op AliExpress kopen (‘watch repair kit’ zoeken daar). Vergt alleen wat meer geduld. Mocht dat geen probleem zijn zou ik hem sowieso daar kopen want dat doen de aanbieders op bol.com ook en laten het vervolgens 2x over de kop gaan. Zonde van je geld!

4 likes

Deze gebruik ik al enkele jaren, kwaliteit valt heel goed mee van dit setje. Zo is het mesje/kastopener er eentje van Victorinox, de schroevedraaiertjes zijn dik ok, heel wat anders dan die goedkope ali-meuk met zacht stalen stiften die je al na enkele malen gebruik kapot draait.

6 likes

Ik bestel altijd bij watch tools de, snel, goede kwaliteit en scherpe prijzen.
https://www.watch-tools.de/

4 likes

Same here. Top site

2 likes

:+1: prima site en prima spul!

2 likes

Veel dank allemaal. Ik ga jullie tips bekijken en houd jullie op de hoogte! Super altijd hoe behulpzaam iedereen is :smiley:

1 like

Bedenk wel dat je met die super goedkope budget setjes gereedschap gebruikt waarmee het risico op schade aan het horloge waar je aan werkt groter is dan met kwaliteits gereedschap. Dus met een setje van 20 euro een horloge beschadigen wat een veelvoud waard is levert alleen maar spijt op en/of hoge reparatiekosten waar je beter goed gereedschap voor had kunnen kopen.
Dat Beco setje wat @johngo adviseert valt denk ik wel in de categorie aantrekkelijk, bruikbaar en ‘value for money’; de spotgoedkope spulletjes van/via Ali helaas meestal niet.
Mijn 2 centjes van een ervaringsdeskundige op dat gebied

:slight_smile:

2 likes

Ik heb een niet al te duur “prezenz” setje zodat ik de juiste tools heb voor de niet alledaagse dingen als het op maat maken van een band. Paar jaar terug gekocht voor een paar tientjes toen ik net een beetje met de horloges begon te klooien.

Wel overweeg ik nu een Bergeon springbartool erbij te kopen om mijn lederen banden te wisselen. Al gaat het eigenlijk ook wel goed met mijn “prezenz” exemplaar.

Toch wat meer zekerheid en dat iedereen hier erbij zweert helpt ook niet :grimacing::rofl:

Dank je wel! Ik heb twee linkerhanden dus echt veel klooien aan het horloge ga ik niet doen. Alleen de band aanpassen etc. Ik ga dat beco setje dan eens bekijken.

Groet!

1 like