Goede deal of niet?

Ik ben van plan om mijn Bucherer en Zenith te ruilen voor een Paul Picot.
Beide horloges zijn in topconditie maar van de Picot weet ik dat niet.
Nu is de Picot nieuw bijna 10k maar er zijn dus 2 dingen waar ik als horlige-amateur tegenaan hik.
1: zijn er veel namaak in de omloop
2. Is de ruil wel verstandig

Nu weet ik nog niet of de huidige eigenaar wel gaat ruilen maar ben graag voorbereid qua opties.

Van ruilen komt huilen.

6 likes

Nee.

1 like

Echt? En pre-owned?

Lastig. Op eerste gezicht niet zo.

2 likes

Koop voor dat geld gewoon een Rolex Submariner.

6 likes

Nee

1 like

Paul Picot is niet een heel courant merk. Daarmee weet je twee dingen:

1. Zo goed als niemand betaalt het volle pond voor een nieuwe (en al helemaal geen 10k).
  2. Je raakt hem niet gemakkelijk meer kwijt tenzij je een flink lage prijs vraagt. Hou daar rekening mee in de prijs als je er een wil kopen.

Voor de Zenith als de Bucherer gelden die dingen niet.

P.s. ik zou nooit iemand catawiki aanraden maar die staat wel vol met nieuwe Paul Picot horloges voor een prikkie.

4 likes

Deze is ook een optie :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Bedankt voor alle reacties. Ik heb net op Catawiki gekeken en inderdaad, er staan er heel veel op voor heel weinig!
Maarja, die Mariner III vind ik toch wel heel mooi.
En na een aantal verkeerde opmerkingen over mijn Explorer ben ik er niet meer happig op om nog een Rolex aan te schaffen :grimacing:

1 like

:point_up_2: bij een ruil hiermee is er maar 1 die zijn lul uit zijn broek lacht

4 likes

Mooi horloge en is weer eens wat anders dan een sub maar ik zou het iig niet doen voor 10k. Daar kan vast wel wat vanaf.

1 like

mee eens…

1 like

Nee, het gaat om een ruil zonder bijbetaling.
Misschien heb ik het wat onduidelijk geformuleerd😬

Puur op instinct: nee. Dit is een perfect recept voor een regelrechte ramp. Maar nogmaals: puur op instinct.

1 like

Paul Picot is een lastig merk ! Heb tijden een Type C Chronograph gehad. Uiteindelijk ik meen €1500,- voor gekregen… het is net als met meer sub-top merken… de kosten nieuw een flinke klap geld maar als occasion doen ze nog maar een fractie.

2 likes

eerste keer dat ik dat merk (Paul Picot) hier hoor,
dit forum bestaat nu toch al wat jaartjes en zoveel zijn er nog niet langs gekomen, mijn mening.
doch als je even in het blauwe gedeelte rond scrolt zie je verschillen paul picot voorbij komen en voor een fractie van de prijs.
dus twee horloges ruilen voor eentje die wss niets waard is… :thinking: :woozy_face:

2 likes

Bucherer is ook een lastig merk, en Zenith in algemeen en dit model zijn geen hardlopers.

Die paul picot alleen ook niet.

3 likes

Aangezien je hier vraagt, heb je twijfels… ruilen is vaak een leuke optie snel wat nieuws te krijgen. Alleen moet het voor beide partijen passen…

Als je de Picot mooi vind en op dit moment het horloge is wat je wilt, en de deal voor jou ok is, dan doen.

Of het een “goede” deal is, geen idee. Het gaat er niet om wat HF zegt, wilt of doet. Het gaat erom wat JIJ wilt!

3 likes

doen en die picot laten zitten. Daar kom je nooit meer vanaf en hij is de andere twee zeker niet waard

2 likes

Paul Picot klinkt als de leverancier van horloges voor de Franse mariniers afdeling.

Wel een mooi ding.
Echt of klatergoud ?

2 likes