Ach je kunt alles wel kopen maar zelf maken is toch veel leuker.
Hier nog een foto van een ander.
3 likes
Bijzonder fraai. Ben helaas niet zo een handige Harry
Niet geschoten is altijd mis
1 like
Kan je me dan vertellen welk motortje je ervoor hebt gebruikt?
Maakt niet uit als hij maar links en rechts draaiend is
1 like
Oh. Ok. Hartelijk dank
Ik heb laatst een Beco Fancy Brick gekocht, best prima dingetje
Hallo leden,
Even een update.
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en besloten een horlogewinder te kopen.
Ik heb deze gekocht via Amazon.de. Het merk is Flour
Ik heb de winder net ontvangen uitgepakt en aangezet. Het is een winder met maar 1 stand. Hij draait eerst voor 2 minuten naar links/rechts, dan 6 minuten rust, dan draait hij weer 2 minuten naar links/rechts (maar dan wel de andere kant op dan de eerste 2 minuten). Hij is redelijk stil en voor ā¬59,99 is hij zeer redelijk afgewerkt en nog beter ingepakt (de winder zelf zat in een plastic zakt, daaromheen nog een soort van stoffen zak, daaromheen een dikke kartonnen doos en daaromheen nog een doos van Amazon). De winder kan op zowel batterijen als op netstroom. Ik las wel in de beschrijving iets waar ik verder niet over heb nagedacht. Een horlogewinder windt het horloge niet verder op, maar zorgt er voor dat het horloge in dezelfde mate blijft opgewonden. Dus het horloge moet lopen alvorens het in de winder wordt geplaatst (weer wat geleerd). Ik heb nu een winder voor mijn Seiko 5 automaticās. Ik zal een afbeelding van de winder erbij plaatsen en dan mogen jullie zeggen wat jullie ervan vinden.
5 likes
Heeft iemand nog een tip voor een beetje stille winder die evt ook op batterij kan?
O ja, voor max 2 horloges zou voldoende zijn.