Goede en goed geprijsde horlogewinder voor 1 horloge

Hallo leden,

Ik ben op zoek naar een goede en goed geprijsde horlogwinder voor automatische horloges.
Ik heb al verschillende topics doorgelezen en de horlogewinders die daar worden genoemd worden niet meer verkocht door de partijen die in de links te vinden zijn. Dus mijn vraag aan jullie is of iemand zijn ervaring wilt delen met zijn/haar horlogewinder en een winder weet aan te raden voor een beginnend verzamelaar. De horlogewinder hoeft maar 1 tot 2 horloges te kunnen opwinden en moet allebei de kanten op kunnen winden (ik heb in andere topics gelezen dat naar een kant draaiende winders niet goed zijn voor het uurwerk)?

Ik dank jullie al voor de te nemen moeite!

Ik heb deze inmiddels alweer een paar jaar en ben er zeer tevreden over.

Horlogeopwinder.nl

Ik heb deze nu een half jaar, so far so good.
Heb hem ook hier gekocht.
Stille motor maar ik heb gehoord dat hij in de loop van de jaren mogelijk meer geluid zal geven. No problem, staat niet op mijn nachtkastje.

Deze twee sites geven per horloge/uurwerk de richting en rotations p/dag:

https://www.buben-zorweg.com/en/service/winding-specifications.html

en

1 like

kijk ook eens bij kish.nl

Ook geeft google bij zoektocht “watchwinder” veel resultaten !!

https://www.watchwinderwebshop.nl/designhuette-piccolo-70005-81

Heel tevreden over

Heb zelf deze op het oog. Ziet er wat frisser uit dan een standaard zwarte winder. Potentieel nadeel is dat de voorkant niet is afgesloten dus dat stof vrij spel heeft. Ben er nog niet uit of dat in de praktijk ook echt een nadeel is…

Zelf 1 maken, ben je mooi van de straat met het komende slechte weer.

4 likes

Hoe aangedreven? Mooi werk

Door een motortje

2 likes

Ik gooi elke nacht mijn hamster er in. Overdag heeft hij vrij :+1:

11 likes

Bedankt voor de antwoorden

Ga je er nu 1 maken? Of toch kopen?

Zelf een maken zou ook wel leuk zijn. Daar moet ik nog even over nadenken en opzoeken hoe dat moet

Ik weet niet waar je woont natuurlijk maar ik wil je met liefde en plezier ermee helpen.

Knap gemaakt

Iets voor je nieuwe Seamaster?

Ja. Maar ik ben niet zo handig om zelf te maken
Daarom vroeg ik naar de aandrijving. Motor zo gekocht of aangepast

Heb watchwinder voor een horloge. Maar heb nu meer automaten. Dus een erbij is welkom

Mooi gemaakt hoor. Complimenten

Gebruik al jaren een watch winder van het merk Wolf.
Iets duurder maar muis stil

Inderdaad mooie winders. Top