Goede horlogemaker gezocht omgeving Zoetermeer

Na onze Breitling Tabarly bij de Breitling dealer in Zoetermeer te hebben gebracht voor een nieuwe batterij kregen we vanochtend te horen dat de importeur had gebeld met de mededeling dat het horloge vuil en vochtig is van binnen en er een reparatie van 295 € nodig is om hem weer aan de praat te krijgen. Een sterk verhaal omdat er ( na een mislukte eenvoudiger reparatiepoging gedeeltelijk op kosten van Breitling) pas 2,5 jaar geleden een heel nieuw uurwerk, pakkingen, wijzers en knop in zijn gegaan en het horloge zelden gedragen wordt en dan nog door een liefhebber. Ik krijg sterk het idee dat Breitling de kosten van de zeperd die men 2,5, jaar geleden maakte nu op ons terug probeert te verdienen. Ik heb het sowieso aardig gehad met Breitling want dit horloge heeft al meer aan reparaties gekost dan het me nieuw kostte. Heb maar gezegd dat men het terug moet sturen.

Ik zoek nu dus naar een kundige en betrouwbare horlogemaker die het weer aan de praat kan krijgen. Waterdicht e.d. hoeft allemaal niet, want er wordt toch niet mee gezwommen.

potma in den haag, goedkoop en repareert alle merk horloges. www.potma.net

fa oskam in rotterdam, repareert ook alle horloges, www.dirkoskam.nl

Probeer het eens bij het Horloge Platform in Den Haag…

Dank voor de reacties! Dat horlogeplatform is dat een zaak? Heb je er wellicht een (web)adres van?

Blijkbaar is er door Breitling een montagefout gemaakt,als het na 2,5 jaar al weer stuk is.
kende dit model nog niet, ontworpen en getest door Eric Tabarly ,een beroemde zeezeiler,
dan verwacht je toch een degelijk en waterproof horloge.
Zou gewoon eisen dat ze er wederom een nieuw uurwerk in zetten.

Groet André

Het horloge is inmiddels al zo’n 18 jaar oud. Helaas blijkt Breitling weinig gevoel voor “oud spul” te hebben en werd er doodleuk gesteld dat de kroon wel niet goed dichtgedraaid zal zijn geweest, net alsof we het horloge pas hebben en niet zouden weten hoe er mee om te gaan!! Van enige coulance van die kant is geen sprake. Ik zat eerlijk gezegd al naar een nieuwere Breitling te kijken, maar ben daar na deze ervaring snel vanaf gestapt. Nooit meer Breitling voor mij.

Adres horloge platform, Gerard Neijenbrinks, Noordeinde 157a 2514 GG Den haag. internet www.horloge.com.

Ik zou ook eerst nog eens richting juwelier gaan en nog iets uit coulance proberen te regelen. Helemaal gezien die vorige grote reparatie is dat zeker het proberen waard. De juwelier is als eerste aansprakelijk, hoe stellen zij zich op?

Anders: een goed overzicht van horlogemakers is te vinden op http://horloge.startpagina.nl

Succes!

dutchTBI Schreef:

Het horloge is inmiddels al zo’n 18 jaar oud.
Helaas blijkt Breitling weinig gevoel voor “oud
spul” te hebben en werd er doodleuk gesteld dat de
kroon wel niet goed dichtgedraaid zal zijn
geweest, net alsof we het horloge pas hebben en
niet zouden weten hoe er mee om te gaan!! Van
enige coulance van die kant is geen sprake. Ik
zat eerlijk gezegd al naar een nieuwere Breitling
te kijken, maar ben daar na deze ervaring snel
vanaf gestapt. Nooit meer Breitling voor mij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 05/05/2006
20:07 door dutchTBI.

Je was op zoek naar een nieuwere Breitling, omdat jouw model al 18 jaar oud is.
je kunt beter naar een vintage Breitling kijken denk ik ,uit de periode dat Willy Breitling het bedrijf nog leidde.
deze 2 zijn 50 en 60 jaar oud. en alles is nog origineel (op de bandjes na dan)
ze lopen exact op tijd en batterijtjes hoeven er niet in :slight_smile:
alleen af en toe opwinden.

links Navitimer AOPA met parelrand en rechts de Chronomat de stamvader van alle moderne Breitlings.
deze Breitlings kunnen door iedere horlogemaker geserviced worden, maar echt waterdicht zijn ze helaas ook niet.

Groet, André

Juwelier van Koningsbrugge (officieel Breitling dealer) ziet zichzelf in dit geval slechts als doorgeefluik en houdt zich afzijdig. Aan de hele houding blijkt dat zij mensen die nog met een 18 jaar oude Breitling langskomen maar als een soort armoedzaaiers zien. Heb al eerder problemen met hen gehad om een Storm-horloge dat hij ook niet niet kon repareren maar ons wel een rekening voor de poging wilde presenteren. Blijkbaar verdient men in die brnache nog erg gemakkelijk geld en is het geven van service dus niet nodig.

Bekende actie van Van K.
Heb ooit twee Breitlings gebracht voor de eerste service beurt. Zeiden ze doodleuk dat het horloge was gevallen!!Nergens sporen van een val, maar toch 400 gulden mogen aftikken. Ik koop er niks meer.

Peter

op de zwarte lijst met zulke zaken :smiley:

bovendien als je mensen met een vintage als armoedzaaiers beschouwd, ben je ook echt geen liefhebber. Iedereen die om een horloge geeft ( mits niet “nep”) beschouw ik als liefhebber en zal ik met respect behandelen. Maar ja ik ben geen juwelier.

Ach ik ben goed geholpen bij v.k. Toe ik binnengesloft kwam in mijn spijkerbroek met een 100 euro Mondaine om en mijn (zich overigens voorbeeldig gedragende) zoontje van 7, haalde men keurig alle Chronoswissjes tevoorschijn zodat ik kon passen of 40mm te groot was of niet. Ik gaf geen koopsignalen af. Zowel een wat oudere dame als een jonge jongen met een te groot Chronoswissje bedienden mij enthousiast, waren informatief en gaven geen enkele negatieve reacties toen ik weer opstapte.
Maarten