Kleur van de bezel maakt ook verschil. Donkere bezel draagt kleiner.
Het is mijn tweede dag op dit forum en wat me opvalt is dat de divers zeer populair zijn. Kan iemand mij overtuigen ze mooi te vinden, want ik zie het niet. Een race chrono is toch mooier??
Compensatiedrang denk ik.
Denk ik overigens ook bij chrono’s.
Gewoon je eigen stijl volgen; ik zit nou meer dan een jaar op dit forum, en ik ben nog steeds geen fan van divers; doe mij maar een (race) chrono.
Ik stuitte tijdens mijn zoektocht overigens tegen dit op.
Solar, radio, saffier en ook mooi. Wat vindt jullie hiervan? En zou je een zwarte of blauwe plaat doen.
Kijk ook eens bij laco , leuk merk uit Duitsland
- shakes hand *
De meeste duikers vind ik ook gewoon lelijk. Dat gezegd hebbende heb ik er onlangs toch eentje gekocht, en wel deze:
Deze vond ik nog relatief subtiel (ahum). Scheelt ook dat de kast geen gekke vormen heeft of een protector voor de kroon.
De meeste chrono’s hebben een beetje het zelfde probleem: veel te druk en vaak slecht afleesbaar. Soms ook nog voorzien van een dikke bezel met irritante opdruk. Zoiets bijvoorbeeld vind ik echt verschrikkelijk:
Slecht leesbaar, hele drukke wijzerplaat, kroon-afscherming alsof het er aan geplakt is, cijfers wijzerplaat in stukken gehakt door de complicaties, datum-venster onder een hoek, echt verschrikkelijk.
Die Casio die je laat zien zou mij ook mateloos irriteren. Dat LCD er op… yuck. De blauwe wijzerplaat heeft’ie wel mee, zwart maakt 'm minder. Vind ik hoor. Maar dat maakt allemaal helemaal niet uit natuurlijk; als jij hem mooi vindt en 'm de centjes waard vindt moet je 'm kopen, zo simpel is het.
Moet je toch even uitleggen want zonder enige vorm van uitleg is dit een behoorlijk rare opmerking…
Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar duikers maar wie weet verandert dat ooit wel. Soms zie je hier gewoon zulke mooie exemplaren langskomen en dan kan ik nog zo hard roepen ik houd niet van duikers… Verandert niks
Ik ben het ermee eens dat de simpliciteit van een duiker een voordeel is en dat kan inderdaad wel zien. Echter:
240 voor een skx007 een automaat ruim 300! Hoe verantwoord je de prijs?
Welke chronos vind jij mooi? En wat is je mening over de casio die ik in mijn vorige bericht linkte??
Eh. Wat?
Kun je iets duidelijker zeggen wat je bedoelt?
Persoonlijk in dit topic vind ik van die al langs gekomen zijn , vooral de seagull 1963 reissue erg tof(staat ook nog op m’n eigen lijstje) die @jonathan noemde en de Seiko SDNF die @anon50762135EV noemde.
Los van deze ben ik zelf wel echt fan van wat oudere Russen in dit prijssegment.
Met een beetje goed zoeken kun je gewoon een Poljot oppikken met een 3133 uurwerk.
Zoiets:(Foto van m’n eigen Poljot chronograaf uit m’n geboortejaar)
Foto doet hem niet echt eer aan, want kleuren/sunburst zijn in het echt stuk mooier
Maar goed, je moet er van houden ;).
Succes met kiezen!
Edit: @BG1 had geloof ik nog een 3133 chrono in de verkoop(heb ik mijne ook van, aanrader), net weer wat anders maar misschien iets voor jou. En gewoon binnen het budget!
Maandagavond in het echt gezien, mooi ding inderdaad!
ik denk dat je daar veel plezier aan kunt hebben,
eenmaal ingesteld geen omkijken meer naar,
en dan zou ik voor de blauwe plaat gaan.
mooie prijs ook !
Watte?
De duiker die ik plaatste is geen SKX007, het is een Seiko SNZH53K1, een automaat die nog niet eens de helft kost.
Oeps!
Moet me toch meer verdiepen in de divers voor ik er iets zinnigs over kan zeggen. Toch bedankt voor de uitleg.