Goede horloges voor minder dan 250 euro

Eerst en vooral, wie een rare vraag stelt, kan een raar antwoord verwachten.
En compensatiedrang: voor mezelf licht vermakelijke verwijzing naar het feit dat de meesten hier niet dieper duiken dan hun bad, en niet meer chronometeren dan de kooktijd van hun ei. Het is makkelijker om een avontuurlijk horloge te dragen dan zelf de held uit hangen.
Ben ook meteen de eerste om toe te geven dat ook ík iets compenseer met het dragen van mijn horloge.

Blijkbaar heb jij iets te compenseren. Wat precies?

Eerst en vooral, je moet het ook niet te serieus nemen, al denk ik dat er wel een stuk van waarheid inzit. Waarom al die aandacht voor horloges tout court?
Ik denk dat wel inzien hoe irrelevant in feite dat stukje metaal rond de pols is.
Als ik even nadenk en eerlijk ben, is de compensatie bij mij omdat ik momenteel te lui ben en de tijd, geld en de energie niet wil steken in bv een klassieke auto (bv mijn droomauto, de 911 uit 1969). Dan is een mooi horloge toch een stukje makkelijker, goedkoper, en onderhousdvriendelijker (heb enkel quartz). Ik denk dat duikhorloges vaak een vorm van sportiviteit meegeven die je niet in ‘real life’ moet opzoeken. Denk niet dat er hier bv al veel gebruik gemaakt hebben van hun heliumventiel… of gewoon hun duikersring waarvoor hij bedoeld is. Uiteindelijk is het allemaal gewoon speelgoed.

1 like

Dat is toch helemaal geen compensatiedrang…

Niet bewust misschien, maar onbewust…?
Misschien is compensatie’gedrag’ een beter woord.

Dat doen sportschoenen ook.

6 likes

Exactly.

Ik draag geen sportschoenen om iets te compenseren.

1 like

Waarom dan?

Misschien is “grote kul” nog het meest van toepassing.

1 like

Omdat ik het leuk vind passen bij mijn jeans.

1 like

Dan zal je wellicht compenseren voor die jeans :wink:

heb nergens gezegd dat ik gelijk heb
ik heb in mijn reactie duidelijk geschreven ‘denk ik’.
en iets afdoen als ‘grote kul’ vind ik geen argument.

We raken offtopic. TS zoekt een mooi horloge onder de 250 euro.

En toen vroeg TS hem de schoonhied van duikers uit te leggen… wat ik geprobeerd heb… tot mijn spijt …

1 like

Je had beter weg kunnen duiken. :laughing:

5 likes

Tja, en toen ik na 3 jaar desk- en zwembadduiken met mijn BFK eindelijk eens echt met zuurstof en de hele mik ging duiken in Zeeland, toen kreeg ik - ondanks de gesp met duik-extensie - de band niet over de mouw van mijn wetsuit en moest ik 'm aan de wal laten! Da’s misschien nog veel sneuer :worried::joy:

7 likes

SKX007 is er, via grijze import, al vanf zo’n € 180. Is er uitsluitend als automaat en is nou juist één van de beste voorbeelden van een kwalitatief heel goed horloge voor een belachelijk lage prijs. Voor een automatische duiker uit de Swatch Group-stal betaal je minimaal € 700. En prijzen lopen op tot vele duizenden Euro’s.

Heb met mijn Deep Blue’s wel ooit gedoken, maar het slaat gewoon nergens op. Een simpele Uwatec bottem timer is veel betrouwbaarder, en veel handiger.
1 van de Deep Blue’s heeft er blijkbaar later overigens wel problemen aan overgehouden, en heb ik uiteindelijk met een haperend uurwerk bijna gratis van de hand gedaan.