Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
450€ voor een Tissot le locle
Ja voor duikers idd al gauw nog meer…
Dat dus.
Goed lezen… Wil er op de smartphone weleens bij in schieten haha
Pff er is geen enkele duiker geintresseerd in het soort klok wat wij duiker noemen om daadwerkelijk zijn duik mee te timen.
Ze gebruiken allemaal duik “computers” .
Zoiets:
Precies, onze divers slijten vooral van onze bureaus, niet van het water
Vergeet de afwas niet.
gebeurd inderdaad wel, maar die bottemtimer is veel handiger en maar even duur.
Deze houdt nl. naast tijd ook je max diepte bij en die heb je nodig om je decotijd te berekenen indien je computer het niet meer doet.
Met enkel een horloge heb je als back up ook een extra dieptemeter nodig (en indien analoog dan nog eens een waarvan de naald telkens voor de duik naar nul gedraaid is, anders weet je je max diepte wellicht nog niet)
In praktijk dus niet zo heel handig, enkel om bv voor training enkele zaken te ‘timen’, en dan enkel als het warm genoeg is om dit zonder handschoenen te kunnen doen…
Zelf duik ik met 2 computers, kostprijs met bovenstaand bottemtimer is immers erg klein (duikcomputers heb je voor 200 euro) en In de praktijk gebeurt dit ‘berekenen’ immers ook nooit, in geval van probleem met de computer val je doorgaans gewoon terug op de computer van je duikbuddy.
De prijs/kwaliteit verhouding is dus goed. Dat is idd erg belangrijk. Wat ik me afvraag. Je hebt sites als creationwatches.com. Kun je andere voorbeelde noemen van
Ik snap inmiddels wel waarom divers zo populair zijn. Prijs/kwaliteit is goed, simpel maar dragen toch enige mate van karakter met zich mee. Stoer en zakelijk? Ik zie mezelf wel een diver dragen, maar niet voor nu.
Ik heb aangegeven dat ik een chrono wil, maar ik sta open voor andere stijlen. Ik sta open voor alle tips en meningen. Doe een suggestie en vertel waarom je hem mooi vind.
Zoals ik in mijn eerste post kenbaar heb gemaakt is het doel van deze topic inzicht krijgen in de markt van het goedkopere segment; < € 250. Alles is welkom. Ik lees het graag!
Ervaring mee? Reviews gezien?
Dat is Rob. DE Rob. De man van de Seiko’s. Wie kent hem niet.
Er is een leven voor Rob. En een leven na Rob. Het zal nooit meer hetzelfde zijn.
Zei er iemand ervaringen?
http://www.horlogeforum.nl/t/monsterwatches/41865/384?source_topic_id=75376
Citizen en Seiko, 2e hands goedkopere Zwitsers en andere ‘kleine’ merken. Zeker ook licht gebruikte van merken die je hier voorbij ziet komen (en ook vaak in het verkoopgedeelte terecht komen).