Goede ideeën/feedback nieuw horloge

Goedemiddag heren,

Ik ben zelf nog redelijk groen in de horloge wereld. Heb wel een boel dingen gezien weinig zelf gehad. Heb zo’n anderhalf jaar geleden m’n eerste echte gekocht een tag heuer Carrera. Dit was destijd dacht ik een heel leuk instap horloge. Nu ben ik er een beetje op uit gekeken. Heb even geïnformeerd en denk dat ik hier nog zon 1350 voor terug kan krijgen.

Zit er zelf aan te denken aan een zenith el Primero chronomaster met zwarte plaat.

Heeft iemand hier ervaring mee of andere leuke suggesties ik hoor het graag

1 like

you forgot pictures, son!

1 like

En wat zoek je? Kunnen we eventueel alternatieven voorstellen.
Van de zenith heb ik al veel lovende woorden gehoord…

Welkom op Horlogeforum, Rick. Foto’s worden inderdaad erg gewaardeerd. Maakt ook meedenken gemakkelijker.
Ga meteen even een misverstand uit de wereld helpen. Een TH Carrera is geen ‘instaphorloge’. Ja, ik weet dat er hier een paar rondlopen die een PP van € 15.000 nog cheapo zooi vinden. Maar voor normale mensen, ook WIS, is een Carrera een zeer nette klok. Maar je kunt natuurlijk 'ns wat anders willen. Daar hebben we hier dan wel weer allemaal regelmatig last van… :grinning:

4 likes

Welkom op het forum. Heb je fotoos beschikbaar? :eyes:

Bedankt! Meteen maar een fotootje van m’n huidige! En misschien is instap inderdaad niet helemaal juist geformuleerd inderdaad.

En ik zoek eigenlijk een horloge met maar meer complicaties en en de soepel zwevende wijzer van zo’n zenith is ook gewoon prachtig. Ik maak me alleen iets meer druk over de resale value. Als ik deze net zo snel zat ben als m’n Carrera zou ik het fijn vinden als het nog een beetje makkelijk verkoopt ook weer

1 like

Ik zou aanraden om t ehbo lijstje in t faq es door te nemen. Daar staat n lijstje v zaken die t helpen zoeken makkelijker maakt, zoals formaat, budget, stijl, etc.

Even n paar die zo op komen:

IWC rattrapante

Breitling perpetual calendar

IWC heeft ook n perpetual calendar

Kwa Re sale waarde durf ik geen garanties te geven :wink:

2 likes

Wauw die Breitling is echt dik!

Prijskaartje ook :wink:

Maar tja, als een Carreras slechts een instappertje Is ;);):wink:

Wellicht klonk dat inderdaad een tikkeltje verwaand. Im sorry. Het tegendeel is waar. Ik vind het alleen niet erg om geld aan een horloge uit te geven.

Thanks voor de input. De iwc perpetual calendar is prachtig. Alleen is het ook weer een boel geld erbij. Ik hoop voor onder de 4000 euro iets te vinden. Toch wel een beetje verliefd op deze el Primero

2 likes

15.25mm, zeg maar vet

:yum:

2 likes

Ik ben nu toch me tag al gewend. En voor mijn smaak is breitling nog een beetje te fout

2 likes

Eh, je bedoelde met dik écht de dikte/hoogte?

Laat ik nou net z’n Yang broertje hebben :wink:

2 likes

Longines Conquest Classic Moonphase

Oris Artelier Complication Complete Calendar Moonphase

Certina DS-1 auto chrono moonphase

Ball Trainmaster Moonlight Special Automatic

2 likes

Die 15 mm draagt nog wel lekker hoor, die wat ik nu heb zit ook over de 15 mm heen. :smiley:

Ah super vet! Ik heb het een en ander gelezen over het onderhoud. Hoe ervaar jij dat?

Nog even.laten verstoffen. :slight_smile:

Bedankt voor de input. Ik vind qua looks die ball vet. Maar ik wil liever een ETA uurwerk