Goede keus? Longines master collaction

Beste Forumleden,

Sinds een aantal maanden ben ik op zoek naar mijn eerste “echte” horloge en sinds twee maanden lees ik aandachtig mee hier op het forum. Nu het uur van de waarheid dichterbij komt en de zenuwen langzaam oplopen heb ik mij geregistreerd.

Ik ben op zoek naar een horloge in de prijsklasse 1000-1500. Het mag een ietsje meer zijn, maar -helaas- er zijn grenzen… Ik zoek een “eenvoudig” horloge dat ik zowel zakelijk als casual kan dragen. Het moet dus zowel netjes als sportief zijn. In eerste instantie heb ik zitten twijfelen over Meistersinger, maar de meeste modellen (binnen mijn budget) zijn mij net iets te eenvoudig/sober.

Nu is mijn oog gevallen op de L2.665.4.78.3 uit de master collection van Longines. Ik heb absoluut geen verstand van de technische aspecten, maar de combinatie van blauwe wijzers en de barleycorn zilveren wijzerplaat vind ik heel mooi.

Voordat ik de knoop definitief doorhak wil ik jullie vragen wat jullie van dit horloge vinden en misschien nog wel belangrijker, heb ik iets over het hoofd gezien? Zijn er andere, beter mooiere horloges die aan mijn eisen voldoen? Ik sta open voor suggesties…

Heel erg bedankt!
Mark

Longines is een goed merk en dit is een mooi horloge.
Goeie smaak!

Als je hem hebt gepast en hij lacht naar je vanaf je pols dan is het de goeie! Longines levert, als gezegd, degelijke kwaliteit.

Veel aankoopplezier!

Mooie klok. Ik zeg doen.(tu)

prachtig(tu) gewoon doen.:wink:

Eddy C. Schreef:

Als je hem hebt gepast en hij lacht naar je vanaf
je pols dan is het de goeie! Longines levert, als
gezegd, degelijke kwaliteit.

Veel aankoopplezier!

Mijn beste,

Ik sluit mij hier volledig bij aan.

En natuurlijk van Harte Welkom Mark, op dit innovatieve horlogeforum.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

+1 (tu)

Stijlvol!

Ik heb deze in bezit. Hoe vind je die?

Longines: niets mis mee.
Gewoon naar een dealer en passen.
Zit 'ie goed? Staat 'ie goed? Wil je 'm eigenlijk niet meer af?
Dan is het een goede keus.

Welkom op dit forum!
Je loopt hier wel de kans om nog veel meer goede keuzes te gaan maken :wink: .
Veel plezier, hier en bij de dealer.

En voor straks: Fotoos!!

Longines maakt prachtige horloges, vooral de Master Collection kan mij zeer bekoren!!
Wel natuurlijk eerst goed om je pols hebben voordat je hem (online) koopt. Het is een prachtig horloge wat zowel dressy als sportief is (wat mij betreft een perfecte combinatie).

Welkom overigens, en succes met je aankoop!

Zéér goede keuze !
Zowel de jouwe als die van Marijn zijn prachtig !
Er bestaat ook eentje met maanfase dacht ik, maar ja, die is NOG duurder… :smiley:

Prachtig, gewoon doen (tenzij je er één zonder datum kan vinden, neem dan die)

Groeten,

Martin

Ik ben een fan van de minder bekende horloge fabrikanten.

Wat dacht je van Nomos?

De Tangomat is iets boven je budget Euro 1680,-
Dit is een automaat.

maar de Tangente van hetzelfde merk ziet er ongeveer hetzelfde uit, dit is een horloge die je handmatig moet opwinden. De prijs, vanaf ongeveer Euro 1000,- en is er in verschillende uitvoeringen.

De Longines is overigens ook een goede keuze!

Suc6 ermee!

NicoB)-

Zeer mooi horloge, zo te zien is iedereen het er mee eens. Succes en we zijn erg benieuwd naar de foto´s en welk horloge het gaat worden.

Grt

Marc-B1 Schreef:

Er bestaat ook eentje met maanfase dacht ik …

Inderdaad:

(:smiley: :wink:

Maanfase:

Of deze, ik persoonlijk vind hem veel te druk.

Allen, dank voor het warme welkom. Tot op heden zijn de reacties inderdaad positief. Zou ik het voorbereidende werk dan toch goed gedaan hebben??? :#

Heel mooi! Ik ben soms een beetje bang dat “de mijne” :wink: een beetje kaal is. Dit is een zeer goed alternatief. Enige minpuntje vind ik de plaatsing van de datum; half over de 6. Maar das een beetje een afwijking van mij…

grootmokum Schreef:

Welkom op dit forum!
Je loopt hier wel de kans om nog veel meer goede
keuzes te gaan maken :wink:

Dank. Als dat het ergste is dat mij hier kan overkomen, dan durf ik het wel aan…:wink: