Weet iemand een aftermarked rubber band voor de nieuwe Omega PO 43? Deze moet wel op de kast aansluiten. Zie plaatje hieronder:
Ik had S besteld, maar toch iets te strak.
Moet wel zeggen dat mijn polsen tijdens die warme dagen ook wel echt flink opgezwollen waren.
Je mag de mijne wel van me overnemen. Is ongeveer 2 minuten gedragen ;-).
Als hij niet past dan stuur je hem terug en kan je altijd een grotere nieuw bestellen.
Stuur maar PM als je interesse hebt.
Wat niet mag ontbreken in je collectie zijn de Tropic banden van de jaren 60.
Voor de liefhebbers van Vintage, zie onderstaande linken.
Binnenkort toch maar de RubberB band bestellen voor de Yachtmaster. Volgens mij komt die als beste uit de bus. Maar even een polletje, want twijfel nog over de clasp. De originele overzetten? Dat is vele malen mooier. Of toch een clasp die met het rubber meekomt? Dat scheelt weer swirls, daar waar ik het rubber er juist op wil zetten om in de vakantieperiode de band wat te beschermen. Wat een luxeprobleem weer
- Orginele clasp van de YM overzetten
- Een simpele clasp op het rubber zetten
0 stemmers
Ontzettend mooi horloge. Vind het ook op rubber gaaf staan. Ik zou kiezen voor een sluiting die bij de band komt. Vind het ook eerlijk te zijn niet mooi dat de rubber band voor zo’n groot deel wordt onderbroken door de stalen sluiting. Dat matcht niet lekker.
Naast de Vanguard en wat Horus straps nu ook de Vulcan rubberen band voor mijn Rolex Submariner 114060 No Date. Binnenkort even testen.
New kid on the block. Vagenari straps.
Pardon?
Weet iemand of er goede kwaliteit rubberen banden te krijgen zijn voor een 38mm Omega Aqua Terra? Of moet ik dan bij Omega zelf kijken?
Zealande heeft Aqua Terra banden als het goed is…
Maar niet voor de 38mm AT zover ik weet.
Ik heb zelf een RubberB band voor mijn BLNR en ik vind het mooi om af en toe te dragen voor de afwisseling. Ik vind het horloge er veel sportiever door uitzien en tevens under-the-rader; mocht je voor die look willen gaan. Alleen het mist wel een klein beetje de X-factor ofzo vind ik. Afgelopen lente had ik de RubberB band er maar weer opgezet, om de band vervolgens na 2 maanden weer te vervangen omdat ik de oude oyster look weer mistte. --> Dus maar weer de oyster erop gezet.
OT over de kwaliteit van RubberB: Het zijn wel ontzettend deglijke banden. Het voelt OEM aan, maar daar betaal je dan ook voor. De band zelf was 250 euro exclusief 30 euro shipping (het kwam wel binnen 48 uur met vliegtuig aan vanuit miami lol, maargoed).
Aangezien ik mijn BLNR toch niet zal verkopen, is zo’n band wel nice voor de afwisseling. Ik heb ook Nato bandjes op mijn BLNR geprobeerd; maar dat vond ik er niet nice uit zien, terwijl ik wel fan ben van nato’s op sporthorloges. 
Heeft iemand ervaring met deze mensen? Er zit een toffe camo strap tussen die ik misschien wel wil bestellen.
![]()
Ja!
Met een Peter Blake incoming zou ik er ook een curved rubber strap bij willen hebben. Welk merk heeft de beste prijs-kwaliteit verhouding?
Zealande
Ik zou RubberB niet per se als goede prijs-kwaliteit willen bestempelen. Aangezien je al gauw 240 euro kwijt bent… Al moet ik wel zeggen dat ik mijn RubberB ongeveer 4-6 maanden per jaar draag op mijn BLNR en de band oprecht super nice zit en voelt. De mijne is nu anderhalf jaar oud ongeveer.
Goed topic, dit was precies wat ik aan het zoeken was!
Ben momenteel op jacht naar een 18mm band voor mijn Seamaster Swordhands Midsize en een 20mm band voor mijn incoming Planet Ocean Liquid Metal LE( YESSS)
.
Wat mij opviel in de zoektocht is dat veel van de genoemde aanbieders wel specifiek voor alle Rolex modellen banden hebben, maar de spoeling voor Omega veel dunner is. Iemand een idee hoe dat komt?
Of is het zo dat vrijwel alle curved end banden ook op andere merken passen? Lijkt me namelijk niet als telkens zo specifiek de modellen benoemd worden.
Hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft!
Misschien omdat Omega voor veel meer modellen wel OEM rubber kan/wil leveren?
De hoeveelheid mallen om dit soort banden toegespitst op specifieke modellen te maken is door een simpele kosten-batenanalyse waarschijnlijk ook begrenst.
Daarnaast denk ik dat de ervaring ook leert dat mensen voor een Rolex hier meer bereid is voor neer te leggen tov andere merken. Dit geheel zonder onderbouwing hoor, is mijn veronderstelling.
Ik vermoed dus een simpel geval van vraag en aanbod.
Ah punt 1 en 2 kan ik absoluut inkomen! Wist niet dat Rolex zelf moeilijk doet qua het leveren van rubber banden!
Puntje 3 had ik ook over nagedacht, maar als je nagaat dat Omega ook rustig 500 euro voor een rubber band vraagt, denk ik dat beider clientèle wel een geschikte doelgroep is