Goede kwaliteit aftermarket rubberen banden voor o.a. Rolex, Tudor, Omega

Hallo allemaal,

Voor Rolex, Tudor, Omega en vele andere merken zijn er inmiddels een aantal partijen waar men voor kwalitatief goede aftermarket rubberen banden heen kan. Zo heb je (van duur naar goedkoper):

Mocht iemand nog andere kwalitatief goede aftermarket rubberen banden merken weten feel free to post in dit topic. Ook als je ervaring hebt met een van bovengenoemde aftermarket rubberen banden merken.

Cheers!

13 likes

Zealande vind ik eigenlijk te slap, de Crafter Blue te hard (maar voor het geld een goede keus).

ISOfrane? Te dik en te lang.

De rest ken ik niet. De perfecte aftermarket heb ik duidelijk nog niet gevonden.

Sowieso vind ik rubberen banden vaak te lang voor mijn 17-17,5cm pols.

2 likes

Zonde.

Succes met de inventarisatie! :ok_hand:

PS typefoutje aangepast in de titel.

R-straps van ABP Paris. Op de kast aansluitende rubberen bandjes voor rolex ~80 euro ex verz à15 euros

Met gesp of voor de vouwsluiting.

Prima prijs/kwaliteit vind ik.

1 like

Top! Aan de lijst toegevoegd :sunglasses::+1:

1 like

Ah fijn! Zou graag een rubber band voor m’n Black Bay willen. Dit is een fijn lijstje. Bedankt!

1 like

You’re welcome :sunglasses::+1:

Voor de Black Bay heb je Rubber B, Everest, Vanguard en Crafter Blue. Horus ook maar dat is met een universele strap die niet perfect aansluit op de kast van de Black Bay.

Rubber B en Everest zijn dik boven de 200 euro. Crafter Blue iets van 60 euro. En Vanguard zit er tussenin met circa 130 euro.

1 like

Vanavond een Vanguard rubberen band op mijn Submariner gezet. Was een spannend klusje om de maagdelijke Oyster band er ook weer maagdelijk af te krijgen, maar ging vrij soepel. Uiteraard de lugs van alle kanten goed afgeplakt :sunglasses:

(Ben bang dat er terug op een lastigere klus gaat worden…)

Hier het resultaat :blush::+1:

26 likes

Nee. Gewoon, nee. Verder niks. Alle aftermarket, … :baby_bottle: :see_no_evil:

Vette combinatie.

Ik begrijp het gezeik op aftermarket niet zo… als de kwaliteit maar goed is.

9 likes

Ik ook niet.

Hoewel? Het ziet er goedkoop uit vind ik, ook al is de kwaliteit oké. Die sluiting bijvoorbeeld op de eerste foto hierboven, … totaal niet des Rolex. Zelfde geldt wat mij betreft voor bijvoorbeeld een Zealande band bij een Omega SMPc. Ik vind het allemaal een Ali-uitstraling geven. Sorry.

Het is een gevalletje smaak denk ik. :wink: … je koopt een horloge van een paar rooitjes om vervolgens op zoek te gaan naar het goedkoopst uitziende bandje. Nou ja. Ieder zijn ding!

1 like

lefgozer

4 likes

Een Rolex sluiting klussen aan een rubbertje van RubberB (denk ik?) is ook niet helemaal mijn kopje thee! Ook een smaakdingetje. Sowieso ‘hoort’ een Sub (Date) of Dweller aan de standaard Oyster band, vind ik. :wink:

1 like

R-strap van ABP. Voelt kwalitatief heel erg goed aan.

Bandje net te strak voor mijn 17.0-17.5 dus twijfel om een schakel te plaatsen of de deur uit te doen

9 likes

Moet ik de plaatjes op Everest weer gaan zoeken :wink: . Of sub op leer. Dat was wel een bescheten combinatie trouwens.

Van mij hoeft het niet. Ik geloof het allemaal wel. Ben redelijk consequent in mijn smaak dienaangaande. Geen rubberen band aan een stalen duiker. En leer? Doodzonde, of ûh een doodzonde! Beide vind ik. :wink:

Hoewel consequent? Ik heb mijzelf wél weten te verbazen met de rubberen band van mijn Seamaster … maar goed, die is dan ook OEM. Daar krijg ik op een of andere manier toch minder kriebels van. Mooi hoor!

4 likes

Ik denk niet dat de rubberB of Everest straps onder doen voor omega straps. Dan is het dus alleen maar omdat de naam omega er niet op staat?

Jep.

Ik zou overigens direct een rolex band kopen als Rolex ooit besluit de submariner ook op oysterflex uit te leveren.

ooit oysterflex omgehad? Ik vind de aansluitende aftermarketbanden echt veel mooier. Oysterflex draagt super dik op de pols.

En omdat ze er anders uit zien. Glad, geen tramrails, andere sluiting etc. etc. Maar goed, Ik geef graag de vloer terug aan @RLC … die was op zoek naar aftermarket rubber! :wink: