Goede prijs voor een Rolex Datejust uit 1966

Een Rolex Datejust uit 1966 in goede staat, maar zonder Rolex-doos, papieren en ervan uitgaande dat hij al drie á vier jaar geen onderhoudsbeurt heeft gehad.

Wat zou een goede prijs zijn en wat zou een koopje zijn?

Ben zelf toevallig aan het speuren naar een 6694 uit die periode. Zijn wat voordeliger, maar dat zijn ook handopwinders. Veel aanbod nog, net als voor de DJ uit die tijd. Heb ook een tijdje gekeken naar DJ’s uit de '60’s; 1603 en 1601. Zit de Jubilee-band er bij, en zit daar veel rek op? Of zit er een Oyster op, of - zie ik ook best vaak - gewoon leer?

De meeste redelijke prijzen voor zowel 1603 en -01 liggen rond de 2000/2300 is mijn ervaring. 2700 voor een topstuk met recente service en doos en/of papieren.

Edit - wat Mark020 zegt, foto’tje…?

Ook hier lees ik even mee want 1966 is mijn geboortejaar.

Weinig over te zeggen zonder foto’s. Goedkope zijn meestal afgeleefde prullen.

Ik heb er nog geen foto’s van. Ik heb gehoord dat hij op een Jubilee-band zit met beetje rek erin.

De staat ervan is een 8,5 met daarbij van uitgaande dat een 10 helemaal nieuw is.

Zonder foto’s al kunnen zeggen dat t een 8.5 is…

Knap…

Als wijzerplaat,wijzers en bezel vervangen zijn mag je er van mij een 5 van maken…

als wijzerplaat; wijzers en bezel vervangen zijn door Rolex zelf heeft jou 5 meer te maken met het feit dat het niet meer origineel is uit 66 dan met het feit of hij er als nieuw uitziet. Een pas onderhouden rolex ziet er top uit maar als rolex bv één en het andere vervangt zal hij mss dalen in emotionele en verzamelwaarde. Maar ziet hij er dan afgeragd uit? Die 8,5 beschrijft de toestand zoals hij eruit ziet en beschrijft de staat meer niet.
om idd al een 8,5 te schreeuwen zonder hem gezien te hebben is voorbarig!

Kijk zelf goed naar de staat van het horloge. Je weet dat er geen papieren bij zitten, je neemt Chrono24 als ref.
Bedenk dan wat jij hem waard vindt… En lul en 150,- vanaf.

Dan heb je een mooie deal en een goed gevoel!

Als die handelaartjes die roepen dat het een 8,5 is l…len meestal uit hun nek.

Hier zijn de grotere foto’s:

dat beetje stress van de band zou ik al met een grote korrel zout nemen maar ziet er verder aardig uit!

Is er te zien om onderdelen zijn veranderd?

En wat zou een goede prijs ervoor zijn?

1800,-

Das geen 8.5 :slight_smile:

2 likes

Hoezo is dat geen 8,5?

Ziet er inderdaad wel goed uit, maar de foto’s zijn nog niet voldoende close-up.

Bezel afgekloven, wijzers vervangen, matige band. Plaat kan ik niet echt goed zien op deze foto’s

1 like

Advertentie staat gewoon op Chrono24, inclusief grotere foto’s. Zelf denk ik aan vervangen wijzers, kast zo-zo en die band heeft volgens mij wel meer dan een beetje rek. Voor de 1900 die de verkoper vraagt zou ik rustig verder kijken of m’n budget verhogen en kijken bij betrouwbare adressen in de buurt.

Oké, zal ik doen!