Goede raad gevraagd

Helemaal met je eens, Santos de cartier wellicht wat robuust, maar de santos galbee (1564) kan een mooi alternatief zijn?

Wat heeft ze op dit moment voor horloge(s)? Is tweedehands een optie? Ik kan me voorstellen dat tweedehands afvalt als het een ‘romantisch’ cadeau betreft

1 like

Omega, wellicht is dit iets :face_with_monocle:

OMEGA de ville prestige Orbis NIEUW DAMES
€ 2.750,00

Dat is wel een ding. Hoe stijlvol een Cartier ook is, bijzonder is het niet. Waarschijnlijk het meest gedragen A-merk horloge onder vrouwen. Maar als er dan toch een Cartier wordt geadviseerd, waarom dan staal? Als je met een aardig budget ‘topstok’ voor een vrouw hoort, dan moet het toch minimaal goud zijn? Dus dan zoiets:

Maar ik blijf erbij, er zijn plenty originelere en meer bijzondere opties. Nog een paar:

En als je echt iets wilt wat een dame aanspreekt, dan kom je natuurlijk aan met deze naam op de wijzerplaat :wink::

Elke vrouw verdiend een Cartier. :smiley:

1 like

Galbee is voor mij wat vierkanter dan een Dumont. Dat zit 'm in de band, maar ook zeker in de kroon. Evengoed, allebei leuke horloges. Hee, als we toch “topstuk” mogen invullen met vintage: een jaren 30 Tank Cintree in goud met breguet-wijzers. Dat lijkt me een absoluut topstuk. Of een Basculante, ook leuk op de damespols. :slight_smile:

Ik zou zeggen dat je gewoon het metaal moet dragen wat je lekker, mooi, of leuk vindt. Als dat leer is, ook prima.

Ik heb het mijn vrouw gevraagd. Cartier for the win. Sterker nog, we stonden in Milaan tussen de Piaget, Bvlgari, van Cleef & Arpels, en Chopard spullen, en in haar optiek was het nog steeds Cartier for the win.

Smaakzaak, ik weet het, maar toch. :slight_smile:

Als je het tweedehands blijft noemen wel, ja. “Vintage” is een betere kreet.

De Reverso valt goed bij mijn vrouw in de smaak. En zowel een Santos Dumont als een Tank als een Reverso zijn allemaal 30m waterdicht, wat allemaal prima is voor dagelijks gebruik.

Weet je het zeker? Deze ellende, bijvoorbeeld, heeft heel erg lelijke wijzers, een gem-set patroon wat nergens op slaat en dan nog denk je “Hee, probeerden ze nou een Tank te maken?”

De Gondolo heeft naar mijn smaak veel te brede flanken voor een Art Deco design, dan doen merken als Longines en zelfs Frederique Constant en Oris het beter, in mijn optiek:

Dit zijn flaporen. Daar houdt Patek van, dat doen ze op de Nautilus ook, maar hier in huize fate wordt het niet gewaardeerd.

De getoonde Calatrava ziet er eerder uit als het liefdeskind van een een Blancpain Villeret (:face_vomiting:) en een poor man’s Breguet. En ook de Ellipse is niet de juiste Ellipse, gegeven de ham-fisted band-aanzet.

Weet je zeker dat die Pateks mooi zijn, of vindt je ze mooi omdat er Patek op staat? :slight_smile:

3 likes

Beetje tussenin, eerlijk is eerlijk. Ik ben het met een goed deel van je commentaar op de Pateks volledig oneens, maar het kiezen van de mooiste wordt natuurlijk wel enigszins beperkt door budget enerzijds maar vooral de quartz vereiste anderzijds. Er bestaan inderdaad mooiere Pateks. Dat gezegd hebbende, dit geldt natuurlijk ook voor andere merken. Als ik vrij van deze twee criteria een advies zou geven voor 1 topstuk voor een dame, dan zou het deze zijn:

Dat of een mooie vintage JLC de-luxe ultra thin natuurlijk :laughing:

2 likes

Hartelijk bedankt voor alle suggesties. Ik duik er verder in. Kan de horloge-spaarpot ondertussen nog wat groeien.

1 like

Er zijn ook nog de modemerken Chanel, Bvlgari, Hermes, Gucci, Dior enz., maar de suggesties hierboven zijn eigenlijk een beter alternatief

Ik dacht met de komst van de sea dweller zal ik wel rust hebben. Nou nog geen 2 maanden later en de tank spookt al flink door mij hoofd als volgende aankoop :smiling_face_with_tear:

1 like

Cartier is vrouwelijk, mannelijk en tijdloos.

Als het tweedehands mag zijn : Rolex Quartz
Budget : weinig soeps beneden de 5500€.

Ebel?

Ik mis even of het een nieuw horloge moet zijn, of dat gebruikt ook OK is?

Jep

1 like

Zeker geen grand Seiko doen, lastig met onderhoud op termijn, alleen bij een zeer select groepje dealers kun je hem laten servicen. Voor zoveel geld wil je ook een uitgebreid dealernetwerk hebben waar je over 15 of 20 jaar nog terecht kan.

Zeker voor een uurwerk met electronica is dit heel belangrijk. Een mechanisch uurwerk is te demonteren, schoon te maken en weer te monteren, voor de een computerchip die defect raakt is geen oplossing anders dan vervangen en die moet dan nog maar wel leverbaar zijn.

Voor zover ik weet is dat tot nu toe voor b.v. Cartier nog nooit een probleem geweest, alles is nog steeds leverbaar of ze hebben een modernere versie van het uurwerk dat precies past.

Van de (grand) Seiko moet ik dat nog maar zien.

1 like

Dit heb ik nog nooit gehoord van een GS quartz. De 9F zijn sowieso oerdegelijk en gaan jaren mee. Batterijwissel is nergens een probleem, heb dit voor aankoop nog aan mijn vaste horloge adres gevraagd. Spring Drive weet ik niet, die zal in het slechtste geval wel naar Japan moeten ja. Maar dit gaat over quartz toch?

2 likes

En dan kan je ook gewoon bij Seiko NL of BE terecht.

1 like

Ladies Snowflake is een mooie!

1 like

En voor

is dat natuurlijk een compleet ander verhaal, want die kun je met behoud van garantie natuurlijk op elke hoek van de straat laten doen. Of worden die misschien ook naar service center gestuurd? Sterker nog, volgens mij moet je voor genoemde merken gecertificeerd/geaccrediteerd zijn wil je überhaupt onderdelen kunnen kopen? En nog in aanmerking nemende dat er zat klassieke quartz (Grand) Seiko’s in omloop zijn, denk ik dat je aanname niet geheel terecht is. Ook automatische uurwerken gaan namelijk uit productie, dus ook daarvoor is geen onuitputtelijke voorraad.

Maar ik laat me.graag corrigeren, want ik roep maar wat :man_shrugging:

1 like

Ik mis deze nog.
tag heuer aqua racer professional 200 solargraph

Fraai, lekker robuust en stoer en ook nog eens super praktisch, met solartechnologie en goede WR.

1 like

Ja een Quartz van zo’n obscuur niche merkje moet je niet hebben. Veel te duur in de service. :sweat_smile:

3 likes