Goede raad gevraagd

Mijn vrouw wil volgend jaar eens een ‘topstuk’ aan haar collectie toevoegen. Maar dan moet het wel een quartz zijn, want mechanisch dat vindt ze te veel gedoe. Het budget is ongeveer 4.000 euro maar het mag ook wel het spreekwoordelijke onsje meer of minder zijn.
Ik heb al zitten Googlen maar kom qua quartz horloges van de ‘betere’ merken alleen Breitling, Omega en Grand Seiko tegen. Weet iemand of er in dit segment nog andere merken met quartz horloges zijn?

4 likes

Cartier Tank!

17 likes

Cartier Santos? Tijdloos horloge en zeer elegant.

7 likes

Volgens mij is de santos alleen met een mechanisch uurwerk, als ik het goed heb.

Pfoe er is natuurlijk genoeg keuze met dat budget.
Als je wat minder wil besteden is zoiets als de Conquest Classic Quartz 34Mm Sunray silver Dial ook erg leuk.Dat soort modelletjes heeft elk luxe merk wel.

4 likes

Nee hoor. De Santos Galbee is er ook in quartz. De Dumont ook trouwens.

https://www.bulgari.com/en-int/watches/womens/serpenti-tubogas-watch-steel-white-101817

Een mooie Bulgari, quartz.

2 likes

Cartier.

Als je vrouw een vrouw is, heeft ze een Cartier nodig. Als het een man was geweest had hij ook een Cartier nodig.

48 likes

Klopt je hebt gelijk! Net even na zitten kijken :wink:

1 like

JLC

Omega Constellation Quartz, Tank, Reverso.

1 like

Mooie AP Royal Oak ladies quartz,

Kan je eventueel later nog je eigen collectie uitbreiden

#CoupleGoals

7 likes

Helemaal eensch met de Cartier suggestie!
Hierboven een Tank Anglaise als voorbeeld. Zowel in staal als staal/goud beschikbaar.
Mijn betere helft heeft er ook een en draagt het (ondanks mooie alternatieven) bijna dagelijks.

1 like

Cartier vind ik voor een Dame in quartz het mooist of misschien oyster quartz ?

Groet Bart

1 like

Chopard of jaeger reverso is ook nog een optie.
Welke maat zou ze zoeken .

Deze is 33mm bv.

1 like

Zeg je

dan zeg je Patek Philippe…

Die Chopard hierboven (met een andere wijzerplaat) of een Reverso zijn inderdaad ook mooie opties. Alleen zou ik bij Chopard eerder kijken naar de Happy Diamonds of Happy Sports voor wat meer wouw factor. Zijn veel variaties van, bijvoorbeeld deze:

2 likes

Ik zou ook zeggen de cartier santos, witte dial, blauwe wijzers

Prachtig horloge verder, ik zou voor m’n vrouw eerder een Dumont voorstellen, maar eerlijk is eerlijk, de tank staat haar beter en de Santos de Cartier staat mij beter. Ze is dan ook tenger, en ik niet. Het hangt van de vrouw af.

Een mooie quartz Santos Dumont is een optie, maar een Tank Americaine of juist Francaise kan zeer zeker passen. Ik zou een rondje naar een boutique doen om eens te kijken wat het beste bij haar stijl past.

Misschien kom je wel bij een two-tone Panthere uit.

4 likes

Als zij echt iets bijzonders wil, dan zou ik niet met een Cartier aankomen. De hierboven genoemde Pateks zijn mooi. Ook mooi kan een Jaeger Reverso zijn (maar dan zit je wel met matige waterdichtheid).

Succes! Gewoon lekker passen, het is haar keuze en niet die van ons :slight_smile: