Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Afwisselen allebei mooi.

1 like

Actie bij Barton,nog tot 06:00 uur vrijdag,je mot wel ff geduld hebben :sweat_smile:

1 like

Bij Barton is de code “freeshipping” in gebruik :slight_smile:

Dan heb je ‘m ongeveer met kerst :grin:

1 like

incoming, laatste voorlopig. Denk ik

4 likes

Ik las het enthousiasme in dit topic en was al even op zoek naar een rubber strap voor mijn SKX013 (het zwembad induiken met nato vind ik niets). Het moest ook maar eens een Barton worden!

Gisteren deze over kunnen nemen hier op t forum en wow, ik snap jullie enthousiasme nu :ok_hand:
Draagt top, mooie solide sluiting en handige quickrelease. Heerlijk!

6 likes

Wel heel eerlijk van je om erbij te zetten dat je het een lelijke band vindt, maar of het helpt bij de verkoop
 :rofl::rofl:

Aangezien dit toch het verkapte Barton topic is
 net binnen:

1 like

Voor diegenen met een mint dial duiker (zoals een Traska Freediver), kwam ik wel een aardig bandje tegen op Ebay; met quick release. Sluiting ziet er wel een beetje ‘meh’ uit.

verkoper heet ‘Anbeer_watch_straps’,

1 like

@Hansiepansie
heb je deze ook al eens gezien?
Ook waffle straps, maar met een naar mijn mening mooiere gesp Ă©n quick release:

En zeer waarschijnlijk dezelfde kwaliteit als de banden waar je het meest tevreden over bent (Fluorine rubber).

Sinds vandaag binnen zo’n Ali FKM/fluorine rubber band. Erg goede kwaliteit, zit heerlijk. 1 klein nadeel voor mij; er zitten maar 8 gaatjes in ipv 9, of i.i.g. de positie van de gaatjes.
Met ~16cm polsen zou ik 'm graag nog 1 standje strakker dragen.
En op de foto’s in de listing staan wĂ©l 9 gaatjes afgebeeld. (Ook bij die Zennor straps)

Iemand haalde al aan dat dat die Zennor banden van Zuludiver zeer waarschijnlijk dezelfde zijn; vond het daarom leuk om te lezen dat in een review iemand die band fijner nog vond dan een Hirsch Caoutchouc. Laat ik die band nou verkocht hebben (zat bij m’n Halios) omdat ie net te groot was. :star_struck:

Ook totaal geen stofmagneet deze FKM band en ik heb hier een Noorse Boskat en Maine Coon rondbanjeren met navenant ‘residu’. :sweat_smile:

1 like

Vet!

1 like

Hoe vind je 'm zelf verhouden tot de Hirsch? Ik ben benieuwd omdat een betaalbare, soepele ‘rubber’ band die geen stof aantrekt toch wel een soort holy grail voor me is :joy:. Ik was de FKM banden van BandR, Zuludiver etc. al eens tegengekomen. Valt inderdaad op dat ze allemaal hetzelfde lijken :thinking: Uiteindelijk niet besteld omdat deze minimaal net zo duur zijn als natuurrubber. Als deze van Ali goed zijn zou dat best wel een uitkomst zijn :grin:

Hij is fijn, heerlijk soepel, netjes afgewerkt, maar voor mij eigenlijk net een stukje te groot (omdat ie 1 gaatje mist) Een non-issue als je een polsomvang >168mm hebt overigens.

Groot voordeel -vind ik- t.o.v. de Hirsch is de geborstelde gesp. Wel had het rubber van de Hirsch een nog luxere ‘feel’.

Contact gehad met de (Ali) verkoper, blijkbaar hebben de 22mm varianten wél 9 gaatjes en de 20mm maar 8.
En zitten de 8 gaatjes op de 20mm ook nog eens relatief meer verschoven naar de punt, wat de afstand van QR springbar tot 1e gat nĂłg verder vergroot.
Omdat het netjes afgewerkte rechthoekige gaatjes zijn (‘chamfered’) ga je ook niet zelf hobbyen om er 1tje bij te prikken.
Erg krom naar mijn mening; smallere banden gaan meestal bij kleinere horloges en worden sneller gedragen op kleinere polsen zou je zeggen.

1 like

Dankjewel voor je reactie. Ah dat is inderdaad bijzonder! Ik heb de knoop maar doorgehakt en een 22mm exemplaar besteld voor mijn Turtle. Ik zal je laten weten of deze inderdaad 9 gaatjes heeft :blush:

Sinds vandaag een Barton Elite binnen. Fijne band :ok_hand: dus eens met vele hier.

Maar ik heb al diverse andere banden van Ali, die minstens zo goed, zo niet soepeler zijn. Ook het aantrekken van stof is minimaal


Voor mensen die interesse hebben, hieronder wat links van siliconen banden waar ik echt super tevreden over ben. Ben je geen fan van Ali, om wat voor rede dan ook; even goede vrienden :kissing_heart:

Waffle look-a-like

€ 2,41 30%OFF | Strap for Seiko Watch Rubber Watchband for Samsung Huawei watch Sport Diving Rubber Replace Strap Wrist Belt 20mm 22mm

Super soepele tropic

€ 7,88 25%OFF | Premium-Grade Tropic Rubber Watch Strap 20mm 22mm For s-eiko SRP777J1 New Watch Band Diving Waterproof Bracelet Black Color

22mm rubber met ‘curved ends’

€ 2,28 32%OFF | Watch accessories pin buckle silicone strap 22mm curved interface bracelet outdoor sports waterproof strap women men watch band

1 like

Voordeel van Barton is dat ze QR zijn en direct 2 lengtematen leveren,betaal ik graag wat extra voor.
Heerlijk bandje,biertje ook :sunglasses:

3 likes

Vergeet de geniale keeper niet waarmee het flapje op zn plek blijft zitten!

Ben er wel achter dat ik de bandjes in Ă©Ă©n kleur het liefste draag. Hopelijk voegen ze de leuke zomerkleurtjes ook toe in die versie

2 likes

:point_up:t2:Klopt idd

1 like

Barton Elite, alleen maar lof!
Het liefst draag ik ze overal op :laughing:

Ik vond dit ook wel een toffe combo!

3 likes