Na een paar jaar rondhangen is het nu toch echt tijd. Ik schenk iets wat te veel Benromach 10yrs in en begin te schrijven. Hopelijk blijft het je een beetje boeien.
Zo’n 5 jaar geleden begon mijn interesse in horloges te groeien. Dit kwam vooral door verschillende Youtube kanalen die ik bijna dagelijks bekeek via de chromecast op mijn studentenkamer.
Mijn eerste aanschaf was een quartz Seiko met algauw daarna een Seiko 5 en een SKX013.
Vraag me niet naar het typenummer. Dit was een van mijn scharrels. Ik kan me nog herinneren dat ik deze tijdens het toiletbezoek altijd even afdeed om het uurwerk te bekijken. “Good old” 7s26.
Deze kennen jullie allemaal wel. Met spijt verkocht om iets anders te kopen…

…
Namelijk deze:
37mm Oris Pointer date met een handopwindbaar ETA uurwerk. De datum-wijzer hielp me vooral in de periode toen ik m’n scriptie schreef. In een oogopslag was te zien dat het eind van de maand naderde. Oftewel deadlines…
Ook deze is verkocht. En ik wil niet in herhaling vallen, maar van deze heb ik echt spijt. Er is uiteindelijk een Seiko sarb033 voor in de plaats gekomen waar ik geen foto van kan vinden helaas.
Na het afronden van mijn studie had ik een soort overbruggingsbaan als ambulant begeleider in de ggz. Er kwam meer geld binnen en dus ook: meer mogelijkheden. Ik wilde mijn huidige verloofde er ook een beetje bij betrekken en kocht een Seiko voor haar:
Dit is een Seiko Cocktail time fuyugeshiki limited edition. Gelimiteerd tot maar 5000 stuks . Ik ben nog van plan het bandje te vervangen voor iets spannenders. Mocht je wat hebben, de lugbreedte is 17mm.
Voor mezelf kwam ik deze zomerse Tag Heuer F1 tegen en besloot 'm te laten opknappen. Dit is mijn vakantie/beater/zomer horloge:
In mei 2020 had ik (net) genoeg gespaard voor een Rolex. Deze Oyster Perpetual 116000:
Overgenomen van @zupermeister. Wat tevens een super sympathieke man is en een fijne deal was. Ik draag 'm nog elke dag.
Ik ben momenteel nog een beetje stuurloos voor wat komen gaat. Enerzijds wil ik weer een Oris. Als het kan een Aquis met het nieuwe in-house uurwerk in 39mm. Of een Nomos Minimatik.
Ik laat het hierbij. Bedankt voor het lezen!
Groeten,
Ferdi