Goedkoop adres voor mechanisch horloge onderhoud?

Ik vroeg me af of iemand een adres weet voor het onderhoud van mechanische horloges. Ik heb wat horloges die het eigenlijk niet waard zijn om ze te laten servicen door een dealer. Dus ik zoek eigenlijk iemand die het als hobby doet (of student oid).

Kan iemand me hiermee helpen of me helpen aan iemand dat wil ?

ehm, tja. zo iemand zou ik ook wel in mijn vriendenbestand willen hebben.
de horloges zijn economisch total-loss dus. situatie is vergelijkbaar met oldtimer auto’s, die worden nog opgeknapt door liefhebbers. en die hebben vaak een hele rij projecten in de wacht staan

ik ben maar begonnen me verdiepen in het zelf servicen van mijn horloges.
het is me inmiddels al gelukt om een horloge uit elkaar te halen!!! :smiley: :smiley:

Ik zoek ook nog een horlogemaker
 1 die voor een redelijke prijs ze kan servicen.

Eigenlijk zou je als forum best kortingen kunnen bedingen. Ik denk als je met 20 of 30 klanten tegelijk zou aankomen het best aantrekkelijk voor beide partijen kan zijn.

Een fatsoenlijk horlogemaker heeft werk genoeg en zit niet om kortingsacties verlegen.

hans

Er is inderdaad geen zichzelf respecterend horlogemaker te vinden die op een dergelijke actie zit te wachten denk ik B)-

waarom niet? Als je als horlogemaker in eens 30 vaste klanten erbij krijgt is dat best aantrekkelijk. Het gaat niet met alle horlogemakers even goed omdat sommige misschien niet op goede lokatie zitten oid

En ik denk dat velen het werk van een horloge maker zwaar onderschatten. Als je het echt deftig wil doen, is dat niet in 1-2-3 geklaard hoor - bijgevolg kan dat nooit “goedkoop” zijn.
Als je enkele horloges hebt waarvan je het niet waard vind om ze naar een goede horlogemaker te dragen, kun je er beter zelf es aan beginnen.
Tips kan je hier genoeg krijgen en er zitten hier leden die je met plezier zullen te rade staan.

Volgens mij heeft Marc gelijk.
Bovendien betaal je voor vakmanschap:# en iedereen moet wat verdienen vind ik.

Hallo allemaal in de buurt van Elst(gelderland)
een heel goed adres is Luuth van den berg kijk maar op zijn website ,doet ook vintage .

Maar is die goedkoop of goed?

Voor mij ligt de prioriteit bij het laatste. Dat is meestal niet heel erg goed te combineren met het eerste

Als ik kijk naar wat voor opleiding een horlogemaker moet volgen (zowel op een school als “in de leer”). En hoe lang iemand bezig is vind ik elke horlogemaker goedkoop. Rijk worden die mensen nooit.

Ik heb goeie ervaring met Pikotech en vond hem ook niet duur. Dat wil zeggen goedkoper (een stuk) dan via de officiële dealer of juwelier.
Ook had ik de indruk dat de man een ‘echte professional’ is die zijn werk met liefde doet.
Of jouw horloges een degelijke service voor de prijs die wordt gerekend waard zijn (of of jij ze dat waard vindt), kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Persoonlijk zou ik daar weer naartoe gaan als ik een van mijn betere horloges moest laten servicen.

Sam

Kijk, echt goedkoop is het natuurlijk nooit. Maar er is wel een verschil tussen wat je bv. bij OMEGA-ROLEX-BREITLING ( om er nu zo maar 3 te noemen ) moet betalen , tegenover wat je bij een eerlijk goed werkende horlogemaker moet betalen.

Dat zal natuurlijk ook niet voor niks zijn, maar toch best “redelijk” van prijs. En ik heb dat al elke keer met plezier betaald.
Wat die mensen soms met je horloge kunnen doen, is in feite ( voor de echte liefhebber ) “onbetaalbaar”. (tu)

Nu als je maar 1 horloge hebt, kan je dat gemakkelijk bij de dealer binnen doen, maar als je, zoals vele “getikten” onder ons , al begint te tellen met “horlogeKISTJES”, dan zoek je inderdaad naar een betaalbare oplossing.

Super goedkope horloges, die zou ik nergens laten onderhouden, maar ervan profiteren om zelf wat (schoorvoetend) van te leren. Loopt het eens mis, dan zijn de gevolgen nog te overzien. :wink:

Heb ik ook gezien lijkt me een goed adres en hij woont ook nog eens in mijn geboorteplaats
:wink:

goedkoop = duurkoop.

En bij een vakman zeuren om korting is eigenlijk not done.

Een horloge servicen kost een paar uur, reken zelf het uurtarief uit en ga je schamen!

Wat ook wel eens wil werken is een aantal horloges tegelijkertijd aanbieden bij een horlogemaker. Een “kwantumkorting” is dan soms mogelijk.

“If you think professionals are expensive, try amateurs
”

Maar
 het zou wel leuk zijn een goede amateur in de buurt te hebben:D

ik begrijp niet precies waarom mensen zich druk maken over mijn vraag? Ik heb toch een hele normale eerlijke vraag? Ik vraag toch niet of iemand het voor een tientje wil doen? En ik vraag toch ook niet wat jullie vinden of horlogemakers te weinig verdienen? Ik heb echt groot respect voor horlogemakers, en ik denk daar helemaal niet simpel over. Ik snap dat het veel tijd kost om een horloge te servicen.

Horlogemakers die het niet willen doen die MOETEN toch niets? Dat horlogemakers er niet rijk van worden vind ik prima, want dat ben ik ook niet dus daar heb ik nou niet echt medelijden mee. Als je de ambitie hebt om rijk te worden moet je wat anders gaan doen zou ik zeggen (dus ook tegen mezelf). Heb zelf ook twee studies gedaan, met de intentie iets te doen waar mijn hart ligt niet het geld. Ik neem aan dat horlogemakers het zelfde hebben gedaan.

Daarom zoek ik een goedkoop adres, niet perse van een professional maar van een goede amateur. Dat er risico’s zijn aan amateurs dat begrijp ik, daarom hoopte ik op iemand die werd aangeraden.

Hey Dens,
Ik weet niet of het er erg veel zijn, maar ik zou je wel kunnen helpen.
Ben al 60 gedipl. horlogemaker, inmiddels gepensioneerd, dus doe het repareren
van horloges alleen voor mijn plezier. Uren ken ik niet!! Een leuke uitdaging wel!!.
Helemaal gratis gaat het natuurlijk ook niet.Van de meeste calibers horloges heb ik nog enorme voorraad onderdelen en praktisch alle horloges krijg ik weer aan de praat.
Als je interesse hebt, hoor ik het wel. mvg Bram

1 like