Er is één modelletje wat altijd in mijn hoofd blijft zitten. Het gaat eigenlijk om een Rolex en dan wel deze van Sean Connery.
Bill Yao heeft hier eens een hommage van gemaakt welke ik erg fraai vind maar de prijs is me wel te hoog.
Verder weet ik dat Aramar de Seven Seas Vintage heeft.
Daar hangt echter ook weer een fors prijskaartje aan. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een soortgelijk horloge met een degelijk myota uurwerk te vinden? Een Gecertificeerde Iso duiker van Citizen koop ik al voor zo een 150 euro. Dan moet dit voor dit model toch ook kunnen?
Wie heeft er alternatieven?
Kingstons zijn idd onbetaalbaar geworden! Voor een pakket van anderhalf horloge (want je kocht een compleet horloge en je kreeg er een tweede kast met wijzers en plaat naar keuze bij) dat zo’n 700 euro kostte, wordt nu met droge ogen meer dan $ 2000 gevraagd én betaald!
Ruimte voor een mod, zou ik denken. Wel grappig als je bedenkt dat Bill Yao zijn horlogemakersbestaan is gestart als verkoper en later maker van Seiko mod-spullen.
Die van Aramar komt rechtstreeks uit de koker van Helenarou.
Voor de helft koop je dezelfde klok en voor een kleine meerprijs kun je er je eigen logo op laten zetten.