Goedkoop of duurkoop Dugena

Vandaag deze Dugena automatic gekocht op de rommelmarkt voor 37,50 euro. Normaal koop ik niet zo duur maar ik vond de ovale vorm wel mooi en het feit dat het een automaat was deed me ook wel iets.

Na thuiskomst gepoetst en bleek dat op de achterkant dugena 15 staat met het goudnummer 0585. Was bij aankoop niet te zien omdat ie redelijk vettig was. Lijkt mij gelet op het nummer dus een gouden kast.

De wijzerplaat is duidelijk oud en het ovale glas zou vervangen mogen worden.
Dugena zegt mij verder niets qua kwaliteit of prijsstelling. Gelet op het aankoop bedrag denk ik wel dat ik er altijd de goudprijs voor terug zal kunnen krijgen. Vandaag toch maar even dragen en ben benieuwd wat de vintage verzamelaars ervan vinden.
Groeten jacob



1 like

Leuk hoor en inderdaad dit lijkt me een 14k gouden klokje!

Goede vangst (tu)

Goed gedaan!

Goede aankoop,gouden klokje voor dat geld vind je niet vaak.
Dugena is een aardig merk en ik denk dat er best een leuk automaatje in zit.

Volgens mij is het duits maar kan mij vergissen.

Heel de dag om gehad. Loopt als een trein. ik ben er blij mee. jacob

37,50 klinkt wel erg duur als je hem voor minder weg wil doen hoor ik het graag;)
Zonder gekheid een erg leuke horloge, en als hij ook nog goed loopt heb je een superkoop gedaan.

Goede vangst!

Vintage virus kicking in in 3,2,1…

Mooie en apart horloge(tu), Dugena is bekent met WW2 horloges van D-H type, en gebruikte meestal aangekochte uurwerken.
Misschien heb je geluk dat in jouw horloge een Buren Microrotor automatic uurwek ziet zo als dit op ebay
Groet
iwan

Geen idee wat voor uurwerk erin zit. Ik ga hem zolang ie loopt ook niet open proberen te maken.
Vanaf zondag gedragen en tot nog toe probleemloos en op tijd.
Ik ben er blij mee.
Het glas is ovaal dwarsdoorsnede ongeveer 32 mm x 28 mm. Iemand enig idee waar ik het beste zo’n plastic glaasje kan bestellen.
groet jacob

Nee dat weet ik niet maar, je kunt het ook polijsten met wat tandpasta en een wattenschijfje. Goedkoop en vaak met een verrassend resultaat (tu)

Met plexiglas glaasjes werkt koperpoets ook perfect. Beetje op een ouwe handdoek doen en goed wrijven.

Als je dagelijks wil dragen zou ik dan overwegen om te laten schoonmaken en oliën dus servicebuurt geven voor nog langere draagplezier.
Zo een ovale glas vinden zal het niet zo makkelijk zijn, maar als het alleen maar een kras is dan is het beste uitpolijsten.
Groet
Iwan

jacobq Schreef:

Geen idee wat voor uurwerk erin zit. Ik ga hem
zolang ie loopt ook niet open proberen te maken.
Vanaf zondag gedragen en tot nog toe probleemloos
en op tijd.
Ik ben er blij mee.
Het glas is ovaal dwarsdoorsnede ongeveer 32 mm x
28 mm. Iemand enig idee waar ik het beste zo’n
plastic glaasje kan bestellen.
groet jacob

Polywatch werkt als een dolle en kost bijna niets. En zo’n tube gaat jaren mee!

Super !!!

Misschien mag jij er wel van uitgaan dat je het goede oogje hebt voor deze dingen .
Maar als ik zo de foto’s zie van Ebay (linkje van kaleiwan) …
Ik zou niet kunnen wachten om het open te maken .

Hou ons op de hoogte .

Yo , Manu .

Hallo manu
ben het met je eens. bij mij kriebelt het ook om hem open te maken.
heb er echter het juiste gereedschap niet voor en ben bang dat ik hem straks niet dichtgedrukt krijg.
Laat hem daarom maar dicht.
Maar wat voor uurwerk het ook is sinds 2/10 draag ik hem en loopt nog steeds zonder op te draaien
top

Top inderdaad .

Maar als ie ooit open is dan EIS :wink: ik foto’s .
Ik ben namelijk gek op microrotors .

Yo , Manu .

Het is idd een mooi horloge.
Heb net zo 1 uit 1978. Word nooit gedragen.
[Uploaden…]

6 jaar later. Meh