Goedkope aftermarket en banden ellende

Ha horlogevrienden!

Beetje een onzin topic wellicht, maar wie weet inspireert ik er nog iemand mee.

Zoals jullie misschien gezien hebben ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een mooie Bulova Super Seville.

Prachtig ding en hij krijgt ontzettend veel draagtijd.

Echter de ellendeling had net een schakeltje te weinig … Daar kwam ik pas achter bij de bezichtiging. En ja, je kent het wel … Dan ben je allang voorbij het punt dat je hem nog kan laten liggen. Lang gezocht naar een originele en hij ging dus gewoon mee.

Na zoeken blijkt een schakeltje of slecht vindbaar te zijn of een lever te kosten… Van de verkoper kreeg ik er een mee met vaste endlinks maar die paste dus voor geen meter …

Ik besloot wat lederen bandjes te kopen en ondertussen te zoeken naar originele schakeltjes.

Zo dus:

Prachtig … Maar miste toch het staal om m’n arm. Dat is m.i. toch een van de grote charmes van het horloge.
Toen ik op een avond over het forum struinde, kwam ik een topic tegen van @Dao waarin hij een goedkoop jubilee bandje passend kreeg voor zijn Seiko.

Dus ik dacht … hè, ik heb ook zo een bandje liggen, zal ik het eens proberen. De zoektocht naar een origineel schakeltje ging toch ook niet Fantastisch en ik had er toch een liggen. Ergo , grof geweld.

Zelfs nog even gedacht om een nep schakeltje tussen de echte jongen te hangen maar dat paste (gelukkig) niet.

Zo gezegd zo gedaan en endlinks eraf getrokken.

Ik dacht mooi. Originele endlinks erop, springbar erdoorheen en klaar is pri. Not… Die gaatjes die ik vond waren natuurlijk niet gemaakt voor springbars naar waren vast en dus smaller.

Stukje doodgeboord met een heel smal boortje. Mocht niet baten, was ook bang dat ik em stuk zou maken.

Volgende dag bij de horlogeboer smallere springbars gescoord en verrek …

Let there be cold steel.

Veel gedoe voor een mooie tijdelijke oplossing… Maar ben er blij mee, kan geen enkel leder slipje tegen op

Collleteral damage:

@Dao thanks voor de inspiratie

Ennehh… fijne dag allemaal

35 likes

Creatief opgelost :+1::+1:

1 like

Heeel tof gedaan. Jij wilde dit echt graag want je hebt er vanalles voor uitgespookt om het te laten werken :joy:

Heel stoer :+1:t2:

1 like

Creatief opgelost, ziet er goed uit zo!

1 like

Haha ja echt joh :stuck_out_tongue: nogmaals bedankt voor de hulp :wink:

1 like

Goed opgelost man, laat het genieten beginnen!

1 like

In oplossingen denken inplaats van in problemen is voor mij altijd een 10+ :muscle:

1 like

Mooi werk geleverd .:slightly_smiling_face:

1 like

Haha ja elke ochtend weer een genot met het staal!

1 like

En een tikkeltje ongeduldig willen zijn helpt ook :stuck_out_tongue:

Thanks !