Hey forum! Na veel goede tips en aanbevelingen voor mijn eerste aankoop ben ik er weer. Of het virus nou echt al aanslaat weet ik niet maar ik weet wel dat ik een dresser wil. Momenteel heb ik een orient kamasu in het blauw en hoe mooi ik deze ook vind zou ik er graag een dresser bij willen. Ik zat zelf te kijken naar een orient bambino maar uit ervaring weet ik dat jullie altijd leuke en gekke ideeën hebben. Het liefst wil ik iets met een witte of crème gekleurde plaat maar ik sta open voor gekke dingen!
Orient is het merk dat ik koop/zou kopen met een beperkt budget. Buiten Bambino hebben ze nog wel wat anders ook onder 200.
Bambino is prachtig. Mij stoort alleen het 'water resistant ’ op de wijzerplaat. Onnodig en maakt het horloge minder eenvoudig en eenvoudis nu net een groot deel van zijn kracht vandaan haalt.
Misschien is het merk rodina/rider/gt&fq iets voor je.
Het is een bauhaus stijl horloge en een hommage naar de nomos tangente.
Heb de mijne via amazon gekocht destijds voor circa 100 euro.
Was voor mij een fijn horloge voor die weinige momenten dat ik een dresswatch draag. Mocht je wel vaak een dresswatch dragen zou ik toch een nomos aanraden ipv dit merk. Qua bouwkwaliteit is dit toch wel wat minder voor een daily horloge.
Wellicht kleine correctie, wat ik bedoeld heb is dat het ontwerp van Nederlandse bodem is. Het uurwerk dat in een Brunmontagne zit is meestal een Seiko NH35 (dus Japans). Waar de overige onderdelen (zoals case, dial en band) exact geproduceerd worden, durf ik niet te zeggen.