"goedkope" dresser gezocht

Vintage Seiko😎


Cheers! (Allemaal rond de 100 euro als je goed zoekt)

2 likes

Be fair and wear a square :face_with_monocle:

Orient Bambino of misschien zelfs de nieuwe Q Timex Marmont 1975 Reissue Day-Date. Zeer stijlvol wat mij betreft en $169.

1 like

Inderdaad! Op Timex.eu staan ook wat leuke aanbiedingen op dit moment (30% korting). En de handwinder is sowieso nieuw <€200

Nice, vooral die goude!

1 like

Deze:

1 like

Misschien dat dit lijstje kan helpen je wensen te fine tunen?

Een Bambino voor 69 euro? Ik heb ze op Wish voorbij zien komen, dus zou ze voor die prijs niet op marktplaats durven kopen.

Spul op Wish is zo fake als maar kan, brand je daar de vingers niet aan.

1 like

Aan de grote kant wellicht, maar wel leuk, SRPA23, 27 en ik heb ook nog de blauwe 29.

afbeelding

Die via Wish zijn overduidelijk fake, deze lijkt mij gewoon legit met doos en kaartjes. Daarnaast is 70 eurie toch geen gekke prijs voor een tweedehands horloge welke je voor EUR 100,- besteld (kosten buiten beschouwing gelaten) :man_shrugging:t3:

Nee dat snap ik, daarom zeg ik ook dat ik hierom geen Bambino van 69 euro zou aandurven. Ik krijg dan de indruk dat die van wish zou kunnen komen.

Orient Bambino
€ 145

Deze heeft de dial meer in balans. Is er in ieder geval ook in wit en zwart
En bij Serious Watches voor 165€.

Aha, had ik niet eens aan gedacht :smile:

1 like

Voor een knappe goedkope dresser zou ik toch de vintage markt (bijvoorbeeld blauw hier) in de gaten houden. Komen toch hele leuke voorbij voor relatief lage bedragen.

@Logika weet je al of je
-wel of geen datum-venster wil?
-raised indices of niet?
-indices of cijfers?
-grootte?

Er zijn een paar klassieke ‘regeltjes’ mbt dresswatches, o.a. zouden ze eigenlijk geen datum-venster mogen hebben, en ook 40mm of kleiner moeten zijn; idealiter kleiner.

Als je dit voor jezelf weet, kun je al een hoop horloges laten afvallen of juist wel voor gaan.
Zelf ben ik jaren geleden voor een Tisell Antique 9015 gegaan,

die wel 40mm is, maar slank draagt, en ook wél een datumvenster heeft, maar erg subtiel (rond) en op de ‘6’.
Duidelijk geinspireerd door de Hamilton Intramatic. Die Hamilton is er in 38mm, wat mijn voorkeur zou hebben, maar mist weer die prachtige geblauwde wijzers.

Nu zou ik ‘all in’ gaan, kleiner dan 39mm, géén datumvenster, wél raised indices, puur om een no-compromise dresswatch te hebben.
Je zult zien dat een hoop mensen op dit forum bepaalde horloges als dresswatches zien, die misschien eerder ‘dressy sportief’ zijn, dan een ‘all out’ dresswatch.

Die Orient Bambino’s vind ik ook wel mooi, maar ja, wel wat aan de grotere kant en met datum.

Citizen NH8350…? €100 - € 150,-. Nog een automaat ook.
Citizen NH8350

Edit: 83,- op Creation Watches. Komt verzending nog wel bij. Heb hem zelf gehad. Heerlijk horloge.

https://www.creationwatches.com/products/nl/citizen-automatic-198/citizen-automatic-nh8350-83l-mens-watch-13590.html

2 likes

Ik zou echt voor de Bambino gaan !
Plaatje zeker voor dat budget !

Ik heb veel reacties gehad en wil hier even op antwoorden. Datum maakt niet perse uit. Het liefst indices. Wellicht dat ik niet op zoek ben naar een echte dresser. Hoef voor mijzelf niet heel streng bepaalde regels te volgen. Gaat mij vooral om de algemene look. (maar ik heb wel weer wat geleerd!)

Zelf vind ik bijvoorbeeld de fossil “dressers” erg mooi. Wellicht iets te groot, maar indices, wit/creme. Als het kan saffier glas. Datum kan, hoeft niet. Tussen 36-40mm denk ik :slight_smile:

1 like

Bedankt trouwens voor alle mooie voorbeelden! Precies de reden waarom Ik toch even een postje maakte :slight_smile:

2 likes