Goedkope horloge landen/steden

Heren en dames,

Aanstaande zondag moet ik voor mijn werk een dagje naar Parijs. Nu sta ik op het punt een Hamilton Khaki Nacy GMT aan te schaffen. Helaas ben ik (nog?) niet zo vermogend dat niet wakker hoef te liggen van een paar honderd euro meer of minder (22). Nu ga ik er niet van uit dat Frankrijk/Parijs een goedkoper land, op horloge gebied, is dan Holland maar ben toch benieuwd of iemand ervaring heeft met de aanschaf van 1 (of meerdere) horloges in het buitenland?
Wat zijn de voordelen en nadelen?

Misschien wordt het een nuttig topic.

Mvg,

René Stiphout

Mijn beste,

Ten eerste, hartelijk welkom op dit majestueuze horlogeforum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de passie der horlogemagie snel eigen worden.

Ten tweede, vanuit mijn bescheiden horlogekennis heb ik ervaren dat de horlogeprijzen in het buitenland (en Nederland heeft een groot buitenland) over het algemeen niet echt spectaculair lager liggen dan in Nederland.
Natuurlijk speelt de lage dollarkoers heden ten dage wel een rol van betekenis. Maar al zijn deze horloges dan in verhouding tot Nederland een stuk aantrekkelijker geprijsd, men dient dan wel rekening te houden met de bijkomende taksen.

Kijk ook eens op de horloge-startpagina. Het aanbod van gerenommeerde juweliers / horlogiers welke het horloge voor jou importeren en desgewenst aan de deur afleveren is groot genoeg om een behoorlijke keuze uit te kunnen maken.

Veel succes en maak er in Parijs een ‘fantastique’ dag van. Bonne conduite des politiques. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hoi,

Heb laatst een Hamilton besteld in Singapore via ebay.
Nu wil ik weer een Hamilton Jazzmaster, kon ik kopen bij een juwelier in nederland voor 945,- met een beetje sinterklaas korting voor 850,-

Bij “mijn” adresje in Singapore voor 790 US dollar. (nog geen 500 euro)

Als je wil mail me maar voor zijn email adres.

Hou je weer een een beetje geld over.

gr
Bart

Tissot62 heeft gelijk. Je hoeft echt niet naar het buitenland te reizen voor een horloge. Vaak zijn de prijsverschillen niet zo schokkend, al helemaal niet in Frankrijk.
Je zou inderdaad wel kunnen profiteren van de lage dollarkoers, maar om daarvoor naar een ‘dollar-land’ te reizen? Nee. Nou ja, als je er toevallig bent, dan kun je wel je slag slaan. Of je strikt een bekende die toevallig die kant op vliegt.

Let er wel op dat als je iets koopt buiten de EU, je invoerrechten moet betalen. Als je via het vliegveld binnenkomt, kun je mazzel hebben en door de mazen van het net glippen. Ander moet je invoerrechten betalen en kan je voordeel alsnog smelten als ijs voor de zon.

Maarre… veel plezier in Parijs. Je zult zien dat de horlogeprijzen daar niet zo gek veel verschillen van die in Nederland. Voor een snel overzicht loop je gewoon even bij Lafayette in en uit (ligt naast de Opéra).

bart grand Schreef:

Hoi,

Heb laatst een Hamilton besteld in Singapore via
ebay.
Nu wil ik weer een Hamilton Jazzmaster, kon ik
kopen bij een juwelier in nederland voor 945,- met
een beetje sinterklaas korting voor 850,-

Bij “mijn” adresje in Singapore voor 790 US
dollar. (nog geen 500 euro)

Als je wil mail me maar voor zijn email adres.

Hou je weer een een beetje geld over.

gr
Bart

En de BTW die je nog moet betalen aan de grens??

Misschien mazzel, maar de pakketjes keurig ongeopend in huis gekregen.
Zonder naheffing van onze zeer gewaardeerde overheid/belastingdienst.

Stond op het verzendbiljet ook kado met een lage waarde.

Maar ja, mss gewoon geluk?

gr
Bart

Als het via fedex oid gegaan is kan de factuur maanden later nog komen.
Desondanks is het met btw zelfs een stuk goedkoper.

Is het dan niet zo dat er een soort douane zegel/plakband op moet zitten dat het pakket door hun is geopend?

Beste Rene,

Hoewel je naar Frankrijk gaat wil ik toch even reageren

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de prijzen in Zwitserland aanzienlijk lager liggen dan in ons land. Ik heb daar pas geleden, in een groot warenhuis, een Certina Podium gekocht tegen ruim 75% van de prijs in Nederland. Bovendien kreeg ik er een internationaal garantiebewijs bij. Ik kan alleen niet beoordelen of dit ook opgaat voor niet zwitserse merken. Het is mij wel opgevallen dat deze lage prijzen ook door diverse zwitserse on-line shop worden gehanteerd.

Succes met je zoektocht!

Marco

Ja, maar dan krijg je weer het douane-probleem, aangezien Zwitserland niet tot de EU behoort. Dus moet je weer invoerrechten betalen als het horloge vanuit Zwitserland wordt opgestuurd. Als het even tegenzit, is je voordeel van weg.
Als je zelf in Zwitserland bent, is dat veel handiger. Kopen, om je pols ermee en hup, naar huis.

Precies! Zo heb ik het ook gedaan. Gewoon om de pols en er dan mee door de douane.
Wat betreft kopen in een internetshop heb je helemaal gelijk.

Marco