Goedkope horlogeboxen bij Xenos

Laat ik even beginnen met de opmerking dat ik Xenos niet uit kan staan, de damp van geurkaarsen en andere rommel maakt me benauwd en het grootste deel van het assortiment bestaat uit rommel. Maar goed, op een of andere manier heeft die winkel een magische aantrekkingskracht op vrouwen, zoals die van mij.

Gisteravond bracht mijn lieftallige echtgenote twee cadeautjes mee van de Xenos:

Dicht

Open

Standaard (dameshorloges van mijn oudste dochter)

Ik bewaarde mijn horloges tot nu toe in een metalen kistje of gewoon los, dus dit is een fikse upgrade. Ik heb al vaker gekeken naar opbergboxen maar ik vond deze altijd wat aan de dure kant. Materiaal is best redelijk maar verwacht er niet de wereld van. Zo’n grote doos kost 15 euro, de standaard wist ze niet meer maar in ieder geval onder de vijf. Ze hebben ook kleinere dozen voor zes of zelfs drie horloges(
http://www.xenos.nl/assortiment/woonaccessoires/opbergers/opbergbox-voor-horloges
).

Kortom, als je op zoek bent naar een goedkope manier om je horloges te stallen wil ik je dringend aanraden om iemand anders naar de Xenos te sturen… :wink:

proficiat! lieve vrouw die n doos met hirloges voor je meebrengt :wink:

Ik dacht nog, moet ik er exclusief horloges bij zetten… :slight_smile:

ziet er niet gek uit… en wat Xenos betreft… Ik weersta de walm van Geurkaarsjes… en loop er geregeld naar binnen om even te “sneupen”… kocht er voor 3 tientjes een prima Bluetooth keyboardje voor mijn Tablet, en… ze hebben daar ook lekkernijen en etenswaren die je niet bij de reguliere supermarkten vindt…

'k zal volgende week eens kijken in Sneek…'k krijg toch inmiddels wel 60% van die kist vol… :slight_smile:

Bedankt voor de tip!(tu)
Ik ben net bij de Xenos geweest hier in Uden, maar helaas. De standaard was eigenlijk degene die ik wilde halen, maar die hebben ze hier in Uden blijkbaar niet… Dus weer met lege handen naar huis. Maar toch bedankt voor de tip.

De doos is ook erg mooi! En zeker ook mooi gevuld!(tu)

Ziet er goed uit, die horlogedoos!
Heb daar ook 'n keer een houten horlogedoos gescoord voor weinig ; ) n.a.v. een tip hier. Niks mis mee. Wat is trouwens het middelste horloge in de bovenste rij in die horlogedoos (met de silver sunburst wijzerplaat)?

Bedankt voor de tip! Was net bij een Xenos. Helaax hadden ze alleen de beige versie van de box. Niet echt mijn kleur, maandag nog een poging :slight_smile:

Ah dat is mijn Tissot Seastar, die heeft zijn eigen topic hier:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2310232

Alle horloges in de doos, van links naar rechts Ruhla, Renis, Tissot, Enicar, Avia dan op de volgende rij Seiko, naamloze Venus 170 chrono, Croton Nivada, Almo en Timex.

Ik heb ook nog een Wyler, een Titus en nog wat meer…

Eind 2013 had ik geen enkel horloge dus het gaat een beetje (te) snel.

Leuke klok en mooie collectie!

gschoots Schreef:

Ah dat is mijn Tissot Seastar, die heeft zijn
eigen topic hier:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2310232

Alle horloges in de doos, van links naar rechts
Ruhla, Renis, Tissot, Enicar, Avia dan op de
volgende rij Seiko, naamloze Venus 170 chrono,
Croton Nivada, Almo en Timex.
https://i.imgur.com/bEBfmhT.jpg

Ik heb ook nog een Wyler, een Titus en nog wat
meer…

Eind 2013 had ik geen enkel horloge dus het gaat
een beetje (te) snel.

Bij mij in Tilburg hebben ze deze boxen ook. Het grote nadeel vind ik dat de kussentjes niet altijd in de daarvoor bestemde vakken passen. Dit zorgt er bij mij voor dat het geheel schuift in de kist. Desalniettemin is het zeker een mooie upgrade ten opzichte van een kartonnen verzameldoos.

Ik ben ook gaan shoppen; zie ook mijn post in het vintage deel

mooie dozen(tu)

Ik heb zon witte houten box van Xenos, maar die zijn niet veel waard IMO. Kussentjes zijn te zacht en zijn te klein voor de vakjes…

Ik heb de winder uit gebruik genomen. De kist van de Xenos is momenteel het onderkomen voor de klokjes.

Ik heb alleen de goedkope houten gezien, maar daar durf ik mijn horloges echt niet in te leggen. Zal nog eens bij de xenos proberen om de luxere eens te vinden, misschien dat een andere vestiging die wel heeft.

WesleyW Schreef:

Ik heb alleen de goedkope houten gezien, maar daar
durf ik mijn horloges echt niet in te leggen. Zal
nog eens bij de xenos proberen om de luxere eens
te vinden, misschien dat een andere vestiging die
wel heeft.

Die houten zijn puin. Deksel klapt zo op je glaasjes als je hem dicht klapt. Ik heb de houtjes eruit gehaald en bewaar er nu mijn bandjes in.

Ze zijn er weer…

Ik heb hem gisteren ook gekocht.
Niet geweldige kwaliteit ben ik al achter, in de schappen lagen al een paar kapotte zag ik wel, ach ja versleep hem ook niet elke dag.

Het volgende snap ik niet helemaal. Wanneer ik een aantal horloges heb die enige waarde hebben wil ik ze ook graag netjes en mooi opbergen in een horlogedoos. Niet iets wat positief gezegd wat fragriel is en je ziet al dat het niet veel kan zijn. Dat doet voor mij afbraak aan de horloges zelf :slight_smile:

Heb zelf 1tje van Friedrich 23, de lokale juwelier verkoopt ze. Deze was 130,- (valt naar mijn idee ook nog mee) maar je ziet en voelt wel redelijk de kwaliteit

Ik heb dan ook een dure horlogedoos voor mijn favoriete horloges, daarnaast heb ik een groot aantal “affordables” die in een Xenos doos mogen, beter dan los in een la