Goedkope tourbillon?

Dit zag ik vandaag op Instagram. William L. 1985 schijnt een horloge met tourbillon te gaan verkopen?

Wat vinden jullie hiervan?

Prijs die William L. aangeeft is €1900 list.

Dat kan goedkoper: :wink:

Ik vraag me af waarom ze dit zouden doen.
Immers iedereen die een beetje kijk op horloges
heeft weet dat dit niet the real deal is.

Dus zonde van het geld en het materiaal.

Ziet eruit als een standaard Sea Gull tourbillon uurwerk.
Wil je nog iets preciezer zijn, dan is het eigenlijk een Karussel.

Edit: wat een ballentent is dat? Met je vette vingers aan een uurwerk zitten, zonder vingercondooms…

Waarom ze een jaar bezig zijn met het bedenken van een horloge om een standaard chinees ‘tourbillon’ uurwerk heen is mij inderdaad ook een raadsel.

2 likes

Wel, het is weer onnodig het wiel uitvinden.
Enige jaren geleden was in in het land waar nu een virus is en heb ik hele mooie tourbillon horloges gezien van Memorigin.
Ik heb daar ook gehoord dat sommige manufacturen in Zwitserland hun tourbillon onderdelen daar vandaan laten komen vanwege de uitstekende kwaliteit en om kosten te besparen.
Kijk eens op de volgende link.
https://memorigin-us.com/index.php/technology

Lijkt wel een @stefanketelaars !

3 likes

Ho ho wat Stefanketaars doet is puur vakmanschap en kunst. Het horloge hierboven is a total piece of dogsh*t. Sorry for my language.

2 likes

Mee eens, dit merk is echt een (flauwe) grap.

3 likes

De vraag is er een goedkope Tourbillon is mijns inziens een beetje in het straatje kan ik voor de prijs van een nieuwe Volkswagen Golf ook een nieuwe Ferrari kopen?
Voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rang zitten…

Als je dit tegen Vinwat zegt dan zeg je tegen Ferrari dat ze een Daewoo hebben gemaakt die eruitziet als een Lamborghini en rijdt als een jeep.

Of iets in die richting.

Je mag best wat vinden RLC maar je hebt waarschijnlijk niet op de link geklikt. Dat moet je even doen.

1 like

Je hebt van die ombouw pakketjes voor je Pontiac of Mazda, rijdt je toch soort van Ferrari :joy:

Bedankt Ralph :grin::pray:

Eujjj die heb ik ook nog 1 gehad ooit :grin:

1 like

Toch lijkt het erop… :wink: