Wat een mooi filmpje.(tu)
De tourbilon draaid sneller rond dan ik gedacht had, er zit een wijzertje aan en een seconden verdeling rondom de tourbilon.
Hij zal dan waarschijnlijk even snel dan een secondenwijzer ronddraaien.
Groet. Chris
diashock Schreef:
Wat een mooi filmpje.(tu)
De tourbilon draaid sneller rond dan ik gedacht
had, er zit een wijzertje aan en een seconden
verdeling rondom de tourbilon.
Hij zal dan waarschijnlijk even snel dan een
secondenwijzer ronddraaien.
Groet. Chris
dus 360 graden in 60 seconden = 6 graden per seconde.
De post van Mario Bredewold (Sorry Mario dat ik je naam verkeerd schreef een paar posts terug)
Toch geinig hoor, leuk om dat zo mooi te zien bewegen. En dat voor zo’n prijs, ik zou bijna op “Buy Now” klikken.
Forum Limited 2010? 
Een chinese tourbillon is niet per definitie slechter dan een zwitserse (of misschien moet ik zeggen nederlandse, aangezien een substantieel deel van de tourbillons in Nederland gemaakt worden), maar wel anders qua constructie. Chinese tourbillons werken 9 van de 10 keer via het carousel principe. Dat is qua constructie eenvoudiger en dus ook goedkoper.
Verder kan het zo zijn (therorietje) dat, omdat chinezen een mindere QA-controle hebben (of zelfs helemaal niet), de constructie niet altijd geheel deugdelijk is gebouwd. Dan krijg je op een gegeven moment natuurlijk problemen, zeker bij zoiets als een tourbillon.
Niels
Niels2 Schreef:
Een chinese tourbillon is niet per definitie
slechter dan een zwitserse (of misschien moet ik
zeggen nederlandse, aangezien een substantieel
deel van de tourbillons in Nederland gemaakt
worden), maar wel anders qua constructie. Chinese
tourbillons werken 9 van de 10 keer via het
carousel principe. Dat is qua constructie
eenvoudiger en dus ook goedkoper.Verder kan het zo zijn (therorietje) dat, omdat
chinezen een mindere QA-controle hebben (of zelfs
helemaal niet), de constructie niet altijd geheel
deugdelijk is gebouwd. Dan krijg je op een gegeven
moment natuurlijk problemen, zeker bij zoiets als
een tourbillon.Niels
Tel daarbij op uurloon (1/10e ?) en productie aantallen (100x 1000x zoveel?)
Trouwens QC is bij bepaalde chinese merken, zoals SeaGull, duidelijk beter dan gemiddeld. Op hun tourbillons (€1000+) zit gelijk ook levenslange garantie. Servicen gebeurt dan in de fabriek, en je hoeft niet opzoek naar een horlogemaker.
Groeten,
Martin
Ik vraag me alleen wel af: Heeft dit horloge saffierglas?
JW
Hierzo zie ik ook nog een redelijk betaalbaar tourbillion-horloge staan, over het merk is bij mij niks bekend en de foto’s van chrono24 laden bij ons nooit door de veel te zware filters, dus die kan ik ook niet zien. Daarom:
oordeel zelf!
Als iemand de foto’s hier zou kunnen zetten zou dat mooi zijn 
JW
JeéWeé Schreef:
Hierzo zie ik ook nog een redelijk betaalbaar
tourbillion-horloge staan, over het merk is bij
mij niks bekend en de foto’s van chrono24 laden
bij ons nooit door de veel te zware filters, dus
die kan ik ook niet zien. Daarom:oordeel zelf!
Als iemand de foto’s hier zou kunnen zetten zou
dat mooi zijnJW
Het is “tourbillon”, niet “tourbillion”.
Het woord komt van het Franse woord voor wervelwind.
De amerikanen maken er vaak - volslagen fout - tourbillion van.
Ziet er goedkoop uit… Zoiets zou ik niet riskeren.

Ja, meer een Chinese ‘Swatchill(i)on’.
Pardon, dat was niet de bedoeling. Waarom kan je je bericht na een bepaalde tijd niet meer veranderen?
Overigens ben ik nog steeds benieuwd naar wat voor glas erop gemonteerd zit, maar dat zullen jullie net zo goed niet weten? Als ik iets beter was in engels had ik ze gemaild. Dan had ik ook even kunnen vragen naar hoe zij over service enzo denken… Maar daar ben ik dus niet zo goed in en ik heb ook niet zoveel tijd:P
JW
Dank voor het zichtbaar maken van de foto:) Het leek mij sowieso al niks, maar ik vond het wel bij dit topic passen 
JW