Dat ziet er mooi uit!!Geen fake of nep,maar gewoon naamloos dus helemaal toegestaan.Misschien kunnen we een deal voor een bulk-zending maken?Groetjes,Marcelh
Ik geloof er nog steeds niets in… De foto’s zijn me net iets te gelikt. en vooral het commentaar van een van de ’ tevreden klanten’ : This tourbillon is better than the Breguet style one.
Hmm, ben deze eerder tegengekomen op WUS en het lijkt legit (maakt gebruik van een Chinees Liaoning tourbillion uurwerk). Misschien een idee hier te kijken (voor foto’s en info):
Natuurlijk is deze tourbillion niet beter dan een Zwitserse van rond de 50K Euro.
Mag je ook niet verwachten.
Dus de commentaren eronder lijken me wat overdreven.
Blijft overeind dat het leuk spul is voor het geld.
Je moet je natuurlijk wel het nut van een tourbillion-uurwerk in een polshorloge afvragen.
… en er komen transportkosten, invoerrechten en BTW bij.
… en hoelang het blijft lopen!
… en wie, in geval van problemen, er onderhoud op kan/wil doen.
Verder wel leuk hoor, maar deze dingen moet je ook in acht nemen als je overweegt zoiets aan te schaffen.
Het horloge wordt verstuurd vanuit Engeland, dus alleen vervoerskosten.
Ik vind het een prachtig klokje.
Het is gewoon een bodemprijs voor een echte Tourbillon.
Zelfs het Nederlandse merk Prisma heeft er eentje in zijn collectie http://www.horloge.info/Prisma/
Maar inderdaad, mocht je na de garantietijd problemen krijgen dan ben je de sigaar.
Ik denk niet dat een horlogemaker zijn handen wil branden aan zo’n uurwerkje.
De diameter van 39mm kan er net mee door.
Groet. Chris
Ik heb hem gehad. Ook gekocht via eBay bij deze handelaar voor (uit m’n hoofd) 370 euro. Hartstikke leuk horloge en hij liep ook nog eens heel keurig op tijd ook zolang je hem maar opwond voordat hij de laatste 10 uur van de gangreserve aansprak (dan begon hij erg achter te lopen).
Het model moet je echter wel aanspreken. Zo’n tourbillon is fascinerend om naar te kijken, maar ik vond het horloge me totaal niet staan. Hij is behoorlijk dik in ieder geval.
Helaas heb ik alleen nog een hele slechte foto:
Tot slot: hij maakt herrie, en niet zo’n klein beetje ook.
Heb je daar een bron van? Je appelleert aan het gevoel dat veel mensen zullen hebben van ‘het zal wel niets zijn’. Zonder concrete ervaringen (positief of negatief) is het meer een losse flodder. Ik heb hem te kort gehad om iets te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid, maar heb destijds wel enorm zitten spitten of ik gebruikerservaringen kon vinden. Die waren er nauwelijks. Dat maakt me des te nieuwsgieriger naar jouw bron.
Het is geen losse flodder. Er is hier op het forum uitgebreid over geschreven door iemand die voor zover ik weet veel kennis van zaken heeft. Ik meen dat het PaulK was, maar ik kan me vergissen. Het is zeker al een jaar geleden, misschien wel twee. Het ging toen over een grondige test van een Chinees tourbillon-uurwerk, waarvan de uitkomst qua duurzaamheid niet bepaald positief was. Het betrof dus geen gebruikservaring, maar een technisch onderzoek. Wellicht kan de zoekfunctie uitkomst bieden, maar dat zal wel een flinke klus worden. Zoals gezegd, het is al vrij lang geleden en er is inmiddels natuurlijk al redelijk vaak over tourbillons geschreven.
De Liaoning 5010 tourbillon, die in de goedkopere chinese tourbillons zit, is door het British Horological Institute verkozen om (in een Millionsmart verpakking) hun Limited te zijn, voor hun 150 jarig bestaan. Zie http://www.bhi.co.uk/Watch.html
Ik neem aan dat deze horloge experts niet over één nacht ijs gaan en zomaar een onbetrouwbaar caliber gebruiken, voor een toch wel redelijk prestigieuze uitgave.
Maar ik heb even snel teruggebladerd en er is sindsdien al veel geschreven over Chinese tourbillons, zowel positief als negatief. Er blijft niet veel anders over dan zelf uitproberen, denk ik. Ik vind ze wel mooi en interessant, maar het is niet echt mijn ‘ding’. Maar dat is natuurlijk zoals altijd heel persoonlijk en houdt geen waardeoordeel in.