Goedkope van der Klaauw?

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/586799222-christiaan-van-der-klaauw-castor.html?return=eJwtyMsKwjAQheF3EeyulzQgNSVIXbvwFUI7mmBuZKYgiu%2FuVISz%2BM5vlFBvp7oRVd8NaodgymxHS5RV2z5ShtgEUx6UvTGETfQtOihmgVjzyCBCbG0qPt0BawuF7ywGKRpLwZ%2BeXotqQU1pLyexl2cvNgz9YXP%2Fs%2Fx1Yr9cZuJtQT6svMWOEbhPcQ1Q3Lz19d8TOlZf5bzqrsqalZDmtIA%2ByoO8XHfj5wu%2FwUa5&df=1&fta=eNotkVtu4zAMRfeij3xLlK0HBe%2BgGMwOAurVCeDUQuW0QYvufSi7Xz68JC9pitDid0eH4vG%2BXj9o7SJ09BOK57qoS%2B7LvqEKq0LlwIQV%2BKs53vHr1kKvuWNoO8pwb%2Fj2uJf3WwrtwfHWbwiX1h6LvLSFaet72nJZvDb65e%2BYwkMavRYRuJJDjeKWj%2FEamHWMc%2FYangyuOuMYfFY2xaFIq%2B0BLtdpegJUa5MbQDnPMCCRSTEzFO%2BkM6OGoJhfIKgnAGiGPLOzPRV1QPElu3woit0PkKkeztIRja6iba3pTDneByBC8s4P0GDJnJCndKaUGqnqq%2FbD0FgLcazhZyvnUUMU3fE7RAmmeXTVqFU5urKzw7CY2cVTiRPf54Q8nyDNWIOqNRrGLRWfct8a5X5dy9vr%2Fm%2Bc24w3RnGn53W8AB89o5Izq4CCPkX484sfIhBK%2FP75%2BQ8JR6P9&fta_ind=31&fs=1

Ook al vind ik het niet de mooiste van der klaauw, de prijs moet toch een veelvoud zijn?

Nou, dat lijkt me ook, tis een manier om te verkopen.
Kan maar zo zijn dat die er over een maand nog op staat…
Bedankt voor het delen, ik ga deze volgen :wink:

Grt. René

Mijn eerste reactie was, dat ding klopt niet. Vooral de afwerking van de cijfers lijkt ronduit lelijk. Maar het lijkt zo te horen… Ben benieuwd.

http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=2145

Ik mag aannemen dat deze een echte is.

In dat geval is de prijs toch helemaal bijzonder?

Je vraagt je af of de eigenaar weet dat ie goud in zijn handen heeft.

Ik zal hem ff informeren :slight_smile:

Zie nl dat er sinds mijn berichtje al tig keer is geboden :slight_smile:

Kende dit type niet, maar vindt het eerlijk gezegd maar een lelijk ding…

Deze is toch duidelijk anders dan het horloge op MP.
De cijfers zijn niet mooi en de achterzijde heeft een veel dikkere rand.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat 't een echte is…

2mm te kleine band staat ook altijd leuk :stuck_out_tongue:

Vraag me ook af of hij echt is, maar als hij echt is vind ik het nog steeds niks, maar misschien is het wel een koopje voor iemand, beetje vaag als je wel weet dat het een limited van 20 stuks is en dan 650 euro vraagt, zou die van diefstal afkomstig zijn ofzo?

Effe bellen met Van der Klaauw?

Het is een Duitstalige zo te zien aan de dagaanduiding. Zou dat de prijs drukken?

Ben geen kenner, maar als dit een echte vdK is vind ik het geen hoogtepunt in het oeuvre van de horlogemaker.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de foto’s in de advertentie gewoon beroerd genomen zijn…

Ik kan mij niet voorstellen dat het de moeite loont om een fake te maken van een VDK. Nederlandse merken zijn sowieso erg lastig gebruikt te verkopen. Kan zo maar een echte zijn maar waar zijn de papieren en zo?

floris Schreef:

Vraag me ook af of hij echt is, maar als hij echt
is vind ik het nog steeds niks, maar misschien is
het wel een koopje voor iemand, beetje vaag als je
wel weet dat het een limited van 20 stuks is en
dan 650 euro vraagt, zou die van diefstal
afkomstig zijn ofzo?

We gaan hier langzamerhand wel steeds van het slechtste in de mens uit.

Het is een simpel ding, module op een Unitas, afzichtelijk lelijk in design en afwerking. Geen astrologisch complicatie. Afgezien van de naam “Christiaan van der Klaauw” m.i. geen intrinsieke waarde, een horloge dat in z’n tijd ook niet duur zal zijn geweest (hoop ik i.i.g.). Waarom zie dit een vermogen moeten opbrengen?

hcptdg Schreef:

Ik kan mij niet voorstellen dat het de moeite
loont om een fake te maken van een VDK.
Nederlandse merken zijn sowieso erg lastig
gebruikt te verkopen. Kan zo maar een echte zijn
maar waar zijn de papieren en zo?

Nu geloof ik niet dat de man zegt dat er geen papieren bij zitten.
Maar de papieren van een CvdK stellen overigens bijzonder weinig voor, het is simpel een soort van dubbel gevouwen “verjaardagskaart”. C’est tout, althans bij de mijnen.

Als ik google mag geloven heeft Nivelacuso ( is deze hier nog actief?)ook een exemplaar.

Al googlend kwan ik dit tegen:

Model Castor. Dit model wordt niet meer gemaakt door CvdK. Ik vroeg hem tijdens mijn eerste bezoek aan hem over dit horloge. Hij was er niet echt enthousiast over. Hij heeft 20 stuks van dit model gemaakt.

CvdK is mijn achting gestegen (en ik schatte hem als best hoog in) :wink:

Dat is zeker wel een originele CVDK Castor, Christiaan was duidelijk nog zoekende naar het design, ik vind het ook geen mooi horloge maar dit komt meer doordat het lettertype en de wijzers nou niet bepaald elegant zijn.

Nivelacuso heeft hier een stukje staan over het model:
http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauwceres.htm
Quote Nivelacuso: “Model Castor. Dit model wordt niet meer gemaakt door CvdK. Ik vroeg hem tijdens mijn eerste bezoek aan hem over dit horloge. Hij was er niet echt enthousiast over. Hij heeft 20 stuks van dit model gemaakt”.

1 like

Dit is inderdaad een van de eerste modellen van van der Klaauw. Ik geloof dat Roel van AWCO er toendertijd zelf ook eentje had. (als ik me goed herrinner) Toen ik mijn Ceres kocht bij hun.

Uurwerktechnisch en kwa design inderdaad niet het sterkste staaltje, maar desalniettemin, wel een echte van der Klaauw.