Longines hydroconquest, TH aquaracer to name a few. Leuk om mee te denken
Quartz is de shit.
Kleurige duiker = Doxa. En, grappig genoeg, Squale voor de iets discretere kleuren. Ook heeft Stowa’s pro-diver veel kleurtjes.
Mocht je nog andere, minder kleurrijke tips willen, ik ben fan van Yema en Serica.
Uiteraard is een Seiko Tuna altijd cool, met zo’n high torque quartz uurwerk er in.
Bulova Oceanographer in signaal oranje (41mm) en een 19mm fluoriscerend groene sailcloth band van Strapsmith?
Het enige nadeel is dat de Bulova voorzien is van een niet hackend Miyota/Citizen 8000 serie uurwerk, maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken.
Een tuna is altijd cool.
En dan heb je nog de quartz keuze voor een 300 meter versie in staal (budgetmodel), of een 1000m versie in titanium.
2e hands zijn ze denk ik wel te vinden binnen het budget.
Het voordeel van de 1000m versie is dat er afgezien van de kroon eigenlijk geen echte “aanhaakpunten” zijn, dus daarom bij het zeilen denk ik een betere optie dan een horloge waarbij de band buiten de kast aansluit of minder afgerond is.
Wat is je polsmaat?
Euh goeie vraag zou het niet weten. Ik draag zelf altijd een 39 mm en dat zit goed, ietwat grotere dial pas ook nog wel
Helpt wel om de omtrek te weten.
Veel duikers zijn wat forser.
Kijk eens bij Christopher Ward, in 38, 40 en 42mm met veel kleur variaties. De stalen band met quick adjustment is fantastisch en binnen budget.
Dat deed me aan de Mühle SAR Rescue timer denken.
Out of the box, niet per se een duiker, maar wel heel erg waterdicht, geen enkel scherp punt waar wat achter kan haken, rubberen bezel, en zeker geen cliché.
Ik stond voor dezelfde keuze en heb een Squale gekocht. Echt leuke horloges voor het geld en in allerlei combinaties en kleuren verkrijgbaar. Ik heb een groene wijzerplaat met rubberen band gekozen om mee naar het strand te gaan.
Simpel: een nieuwe Squale of een nette gebruikte TAG Heuer Aquaracer.
Heb allebei en ben er zeer tevreden mee!
Prachtige kleur trouwens Arjan!
Voor het budget zou ik sowieso bij Christopher Ward kijken. Genoeg modellen en maten en een betere afwerking in die prijsklasse is nagenoeg niet te vinden. Voor een kleinere pols bijvoorbeeld Doxa sub200 maar kijk ook bij Certina of Squale een gebruikte Oris wellicht.
Doxa SUB 300T
Tweedehands voor een redelijke prijs te kopen.