Goeiedag, Breitling chrono colt automaat

Hallo een ieder,

Hier een nieuw lid, na enige jaren van ontwenning ben ik toch weer positief! besmet geraakt met het virus der chronograven!
Ik ben vandaag een rib lichter en een breitling chrono automatic rijker. Ik heb het horloge via Eay gekocht van een nederlandse deelnemer. Ik wist dat hij een service beurt nodig had omdat het horloge uit 98 komt. Echter hij loopt (zoals gemeld door de verkoper) niet alleen te snel maar stopt ook soms. Zou dit door het langdurig niet dragen kunnen komen? Verder las ik dat je hem op kunt draaien, zou dit nog invloed kunnenn hebben op het euvel? En ik heb vandaag een dealer gebeld die vertelde mij dat het onderhoud 370 euro kost!!! Wie weet toevallig( en heeft er ervaring mee) of dit goedkoper kan en zo ja hoor ik graag de naam van de firma die betrouwbaar is bij jullie als ervaren klokkers!

Alvast bedankt Robert

Welkom Robert. De onderhoudsprijs is denk ik voor verzending naar Breitling in Zwitserland? Hett is in ieder geval verstandig om zon oonderhoudsbeurt te laten doen bij Breitling zelf en niet door zo maar iemand, in dit soort gevallen kun je nog wel eens spreken van “goedkoop is duurkoop”.
We zijn hier trouwens dol op foto’s :smiley: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340