Gokje, wel een leuk ding

Deze is al een tijdje binnen, via MP gekocht als gokje. In de advertentie stond dat ie niet liep. Maarja, omdoos, doos en garantieboekje zat er wel bij, dus vond het het risico wel waard.

Eerst geprobeerd om hem aan de praat te krijgen met een nieuwe batterij. Naar die V&D gefietst, maar daar hadden ze hem niet. Vervolgens naar Strego Juweliers geweest waar ze hem gelukkig wel hadden. Nooit gedacht dat zo’n batterijtje zo duur was::o

Anyway, eenmaal in het horloge geplaatst wilde hij nog steeds niet lopen. Hm jammer, even open gemaakt en daar bleek toch wat vuil in te zitten::o::o
Schoongemaakt en opnieuw geprobeerd aan de praat te krijgen. Lukte weer niet…

Toen keek ik even wat beter naar het uurwerk, leek alsof de oude batterij was gaan lekken. Het uurwerk was dus naar de filistijnen. Maar voor de rest was het horloge in prima staat, op het glaasje na. Toch zonde, aangezien dit de eerste digitale Seiko horloge was met chronograaf functie. En dat met de complete set behalve het instructie boekje :slight_smile:

Moet dus opzoek naar een nieuw uurwerk, zal vast niet makkelijk worden. Het gaat om een Seiko 0634-5019 (tweede generatie van de eerste chronograph). Mocht iemand nog zo’n compleet uurwerk(et scherm etc) hebben liggen of iemand kennen die zoiets wel heeft, dan hoor ik het graag.

Zo ziet ie er uit:

:)-D

Ik denk dat ik je kan helpen, ik heb er pas zo een gekocht maar daarvan hebben ze knopjes van los proberen te halen met iets scherps alsof die bleven hangen dus waarschijnlijk is uurwerkje nog wel goed. Toen ik er een batterij in deed deed ie het ,maar toen ik aan de knopjes kwam viel hij uit .Gokje dus.

Oh super, ik stuur je een pb!

Lekker retro :slight_smile: Hopelijk krijg je het allemaal weer aan de praat.

Lekker retro :slight_smile: Hopelijk krijg je het allemaal weer aan de praat.

Die is wel héél gaaf :slight_smile: De eerste lcd chronograaf van Seiko. Superkwaliteit, temperatuur gecompenseerd uurwerk. Zo ééntje wil ik ook nog eens, komt wel voorbij maar is wel duur. Ik heb wél een andere variant, ik zal morgenochtend ff een fotootje opzoeken.

Die van mij heeft de neiging dat het licht soms niet uit wil, hopelijk lost een nieuwe batterij het probleem op.

Weet je zeker dat die lekkage de boel definitief
verknald heeft ?
niks aan te reinigen of schoon te krabben ?

lcd scherm ziet er nogal donker uit, die moet eigenlijk lichtgrijs zijn en deze ziet er volgens mij nogal zwartig “doorgelekt” uit.

Dit is mijn 0634-5001 uit mijn geboortejaar en maand :slight_smile:
Iets ander design met een patroon op het lcd.

MartijnV Schreef:

Dit is mijn 0634-5001 uit mijn geboortejaar en
maand :slight_smile:
Iets ander design met een patroon op het lcd.

http://i40.tinypic.com/505f8n.jpg

die regenboog verkleuring op het lcd scherm
heb ik dus ook op een 33 jaar oude Seiko A639-5060
ik neem aan dat dat niets met de lcd techniek zelf
te maken heeft, maar meer met het verweren van het kunststof, als dat zo is dan is het mogelijk nog weg re polijsten ofzo, ik ga het maar niet proberen op een werkend exemplaar, maar misschien heeft iemand nog een
volkomen versleten exemplaar met vergelijkbare verkleuring ?

De mijne is een 0634-5009 dus hopelijk kan TS er wat mee en krijgt hij hem ermee aan de praat.

Volgens mij is in ieder geval een klein deel van het scherm doorgelekt. Volgens mij niet herstelbaar. Gekkehuus had nog wat voor me liggen dus wie weet gaat ie weer lopen :slight_smile:

Ik hou jullie op de hoogte.

Ook een leuk ding Martijn! Ook met doos etc? :wink:

Nee geen doos etc :slight_smile: De verkleuring is te wijten aan de veroudering van het polarisatiefilter. Als het heel erg wordt, dan is de tijd bijna niet meer af te lezen, lijkt het net alsof de batterij bijna leeg is. Bij de mijne zitten er die lijntjes op het lcd scherm, dus eigenlijk niet te vervangen. Is wel mogelijk bij die van mooieklokjes. (veel werk, zoektocht naar het juiste materiaal en zo) Zoek ook maar eens op dwf.nu voor meer uitleg :slight_smile:

Leuke klokken hoor jongens, ik heb ze ook beiden. De 5019 draag ik alleen in de zomer, iets te fors onder een jas en overhemd :slight_smile:
Succes met de restauratie. Mocht de donor van gekkehuus niets zijn dan rustig in de kast laten liggen. Een goede 0634 komt nog regelmatig voorbij (al is het 5019 model redelijk zeldzaam en gewild aan het worden, zeker een waarvan glaasje en band/gesp in geode staat zijn)

Thanks Ernst, maar het glaasje heeft betere tijden gekend en de het zwarte van de band is er wat af aan het gaan. But still, could be worse :wink:
Wellicht nog te restaureren of iets dergelijks.

Gewoon lekker gaan dragen als ie het weer doet. Een van de mooiste Seiko classics