Gokje :)

Haha dacht ook al dat het een nepper was. Viel wel mee hoor hoeveel ik er voor heb betaald. En nee ben niet van plan een herstelcursus te volgen :+

Ik heb even de Archieven geraadpleegd, en de Motorcoureur is waarschijnlijk, gezien de helm, de kleuren van het pak, en de zithouding (Ja… ook daar kun je een coureur aan herkennen… ) Jarno Saarinen…

Helaas is Jarno inb 1973 omgekomen bij een massale valpartij op Monza… in totaal 14 rijders kwamen ten val…

Ik vermoed daarom dat dit horloge van de vroege jaren '70 dateert… ofwel uit de tijd dat Jarno nog leefde, en zo’n beetje alles won wat er te winnen viel, of van Na Mei '73 als een Tirbute…

't enige wat ik niet kan thuisbrengen is de motor… die heeft de looks van een Racekreidler, maar dan wel van een bouwjaar NA dat Jarno actief was in de 50 cc… Hoe ik daar zo zeker van ben?.. Simpel… ik heb een bouwmodel van de '71er Kreidler, en die had een dieper doorlopende kuip… 'k ben zelf geboren in 1971…

wat de “Royal Astromaster” betreft… Ik kan het op de foto’s niet goed zien… maar de Chroom laag lijkt me tamelijk dik, en zo te zien zit er een Koperlaag onder?.. Chroom hecht het best op koper… vandaar dat te verchromen onderdelen veelal eerst verkoperd worden…

je zou eens moeten kijken in de “auto-restaurateurs” hoek of die er wat mee kunnen… Emblemen, Logo’s en ornamentjes op auto’s uit de jaren 40-60 waren ook wel dat formaat…