Gokje :)

Mijn eerste Ebay aankoop, en tevens ook een gokje. Ben benieuwd of er wat leuks tussen zit. Scheen 20 jaar ergens in een doos te hebben gelegen. Zit natuurlijk ook wat zooi tussen, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Explore mooieklokjes

Altijd spannend of er iets leuks bij zit .

leuk ben benieuwd naar de uitkomst als het binnen is

leuk, zo’n gokje. Uitpakken is net Sinterklaas :slight_smile:

Het gaat met name natuurlijk om het verassingselement. Altijd mooi meegenomen als er wat leuks tussen zit!

Ik zie iig al een kompas en 4 dozen zijn ook altijd handig :wink:
Ff serieus; ik hoop dat er wat leuks tussen zit, succes!

Ik had laatst ook zoiets… een doosje Horlogespul van een rommelmarkt… had mijn buurvrouw meegenomen… bleken 2 FE 68 kalibertjes en een Lorsa 14 tussen te zitten…

ben benieuwd wat er in jouw verrassingspakket zit…

(:smiley: Er ligt ook een wasknijper tussen, ook altijd handig!

Ik hoop ook dat er wat moois tussen zit!

In het verleden ook wel een aantal van deze gokjes gedaan. Pakte in mijn geval meestal slecht uit en ben er maar mee gestopt. Hopelijk wordt jouw ervaring een stuk beter.

Zie ik daar een Rolex Explorer?

Niet TE optimistisch he? :wink:

Ben het met Jurgen eens , op Ebay vaak mooie verhalen maar meestal uiteindelijk gewoon uitgezocht spul maar wie niet waagt wie niet wint , hopelijk iets leuk ertussen !

je moet maar zo denken… “one man’s Junk is another man’s gold!”

Leuk om te proberen, helaas weten mensen vaak al te goed wat ze verkopen. Je kan eigenlijk alleen geluk hebben met onbekende merken. Omega of zo vissen ze er zo uit.

Oke, ik geef toe, er zat behoorlijk wat troep tussen :+ Het meeste is quartz en zijn zonder batterij. Sommige mechanische werken nog!
Ik heb er een stuk of 30 uit gevist die tenminste iets voorstellen:

1: Soort voorloper van Mondaine (?)

Explore mooieklokjes

2: Countdown 2000 horloge, uit de jaren negentig, telt af hoeveel dagen er nog over zijn tot 2000. Toen geloofde men nog dat in 2000 de wereld verging :+ Helemaal nieuw incl alle boekjes, best geinig.

Explore mooieklokjes
  1. Tempic Flieger-achtig model, zit goedkoop quartz kalibertje in.
Explore mooieklokjes
  1. Wat Casio spul, helaas zonder Casio :frowning:
Explore mooieklokjes
  1. Een doorleefde Orient quartz op een Citizen band.

http://s1284.photobucket.com/user/mooieklokjes/media/20131207_113257_zps7156d1c6.jpg.html

1. CMI quartz, leuk design, stelt verder weinig voor.

http://s1284.photobucket.com/user/mooieklokjes/media/20131207_113342_zps0a717f7c.jpg.html

1. TCM Chronograph, ziet er niet heel verkeerd uit en in goede staat.
Explore mooieklokjes
  1. Doorleefde Anker op een bund(?) strap.
Explore mooieklokjes
  1. Oude Anker Radio Controlled. Compleet met sierkroon :+
Explore mooieklokjes
  1. Anker Talk horloge, vrees dat die kapoet is.
Explore mooieklokjes
  1. Grapping ding, deed me een beetje denken aan Seiko.
Explore mooieklokjes
  1. En toen dacht ik: JA, eindelijk iets echt leuks. Zit veel DNA op, maar dat is een kwestie van schoonmaken.
Explore mooieklokjes

Alleen toen zag ik… Weet iemand of dat te repareren is? Vind dit namelijk een erg leuk horloge.

Explore mooieklokjes
  1. Nieuw bandje
Explore mooieklokjes
  1. Kijkshop horloge, lijkt ongedragen.
Explore mooieklokjes
  1. Lucerne mechanisch Swiss, vrouwenhorloge.
Explore mooieklokjes
  1. Leuke Poljot in vrij goede staat.
Explore mooieklokjes
  1. Deze is apart, een Fortis Limited Edition, vrees dat ie kapot is.
Explore mooieklokjes
  1. Somma
Explore mooieklokjes
  1. Deze zijn ook wel mooi. Een Excellent en een Meister Anker
Explore mooieklokjes

http://s1284.photobucket.com/user/mooieklokjes/media/20131207_114142_zps68875c21.jpg.html

1. En voor Henkjan91, een Omega Constellation, 30mm breed.
Explore mooieklokjes
  1. Leuke vintage Citizen, zo’n 40mm zonder kroon, mechanisch. (hele slechte foto)
Explore mooieklokjes
  1. Oud digitaal ding. (een van de vele die er bij zaten)

http://s1284.photobucket.com/user/mooieklokjes/media/20131207_114539_zps0f084d47.jpg.html

1. Anker.
Explore mooieklokjes
  1. Onze Arie Kabaalstra op zijn motor!!!
Explore mooieklokjes
  1. Coole Seiko
Explore mooieklokjes
  1. Oude Anker.
Explore mooieklokjes
  1. Bandjes
Explore mooieklokjes
  1. Nivada Dames horloge.
Explore mooieklokjes
  1. Clipper met bewegende oogjes.
Explore mooieklokjes
  1. Mini Enicar.
Explore mooieklokjes
  1. Mooie Orient, mechanisch loopt!! 39mm zonder kroon. Heel mooi afgewerkt.

http://s1284.photobucket.com/user/mooieklokjes/media/20131207_114312_zps77133af8.jpg.html

En dan is dit pas de helft van alles. Iemand interesse in een van de modellen? :+

Ben wel benieuwd of de Astromaster kast te maken valt.

Al met al kan het slechter aflopen, zo’n gokje op de Baai.

die “Royal Oak” is waarschijnlijk wel te fiksen, als je de oude laag eraf slijpt, en em dan opnieuw laat doen… anders een nieuwe kast maken :slight_smile:

en… op die motor… da’ben ik nie!.. toen zulke motoren nog om het WK streden… maakte ik nog luiers vuil… geeft meteen een indicatie van hoe oud ie is…

Ik denk wel te weten welke coureur hier is afgebeeld… en als ik het juist heb… dan is het een mooie!.. Ik moet even wat research doen… ik kom er later op terug…

De vierkante Seiko kan nog wel wat waard zijn, wat staat er achter op? En die laatste Orient is ook een kwaliteits klokje :slight_smile:

@Arie Kabaalstra, dat motor horloge is een Prätina, vermoed dat het een jongenshorloge was. Mechanisch en werkt!

Dus de Astramaster is dus te repareren? :slight_smile: Weet je toevallig hoeveel dat kan kosten?

@MartijnV, ik denk dat de vierkante Seiko een dames horloge is met zn 28mm. Wel een leuk ding en loopt goed. Er staat 2706-3070 en 400316.
De Orient is erg mooi, moet wel een nieuw glaasje op.

Doet Henkjan91 in neppers vraag ik me dan af… :wink:

Ik hoop voor jou dat je niet veel hebt geboden of
ga je op herstelcursus in Schoonhoven?

mvg