Golden age of travel

Good luck hunting! Zowel de Sovjets als de Aerospace GMT zijn lastig in zeer mooie staat te vinden!

Maar dat is the de lol van verzamelen, de jacht!

Stukken leuker dan een rammelende 13 in een dozijn Datejust kopen! :grin:

1 like

Dat is het leuke eraan zo veel om nog te verzamelen

2 likes

Inderdaad hier zit cumulatief wel 2 jaar zoekwerk in alleen al 1 jaar voor die marvin. Had er een gemist op het forum. Uiteindelijk in Zuid Afrika eentje gevonden. Een echte reiziger dus :wink:

2 likes

Veel piloten kochten met hun salaris een horloge. Ze verdienden goed dus ze konden wel een mooi uurwerkje veroorloven.

1 like

Je gebruikt in ieder geval de correcte (verleden) tijd :joy:

Ik vind zelf de Jet een van de mooiere horloges met een 24 uurs wijzer en gelukkig kan ik deze vaak aanschouwen :slight_smile:

2 likes

Dat is zeker een mooi horloge.

De Glycine Airman is in ieder geval samen met een piloot ontwikkeld die in dienst was van Thai Airways en tijdens de vlucht in gesprek kwam met een vertegenwoordiger van Glycine.
Zo is in 1953 de Airman ontstaan.

1 like

Leuk om te horen dat wist ik niet.

1 like

een DC-4, vandaar dat er wat moderne Airmen “DC-4” heten.

Niet deze, overigens, die kwam later. Maar de originele zou ook bij de verzameling van @aedaxoo passen:

1 like

Toch zijn er ook eerste generatie uitvoeringen van de Airman met dezelfde wijzers als de moderne versie van de DC-4.

2 likes

Ja, vind ik ook erg mooie dingen moet ik zeggen :smiley: Als ik er zo een ooit tegenkom…

2 likes

Al genoemd maar ben er zelf ook echt fan van: Enicar Sherpa Jet. Moeilijk om te vinden in goede staat én betaalbaar maar zeker het proberen waard.

Samen met wat andere GMT horloges

3 likes

Die glycine staat zeker op het lijstje. En de enicar natuurlijk ook.

1 like

Lucht en lucht/ruimtevaart

1 like

Je leest ook hier en daar wel dat Pan Am piloten die met pensioen gingen een Air-King cadeau deed.

1 like

die cosmonaute heb je toch extreem veel geluk mee gehad.

1 like

de air king was ik natuurlijk ook vergeten.

1 like