Golden age of travel

nu heb ik wel al 3 horloges uit dit tijdperk met een verhaal erachter maar welke mis ik?


Misschien de omega constellation of de longines conquest?
Ik zie graag nog wat meer van die travel watches of heeft dit een andere naam?

6 likes

Glycine airman, breitling navitimer, rolex gmt master, seiko m158 of is dat niet wat je bedoelt?

1 like

Wat een een mooi trio, blits bezit!!

1 like

Je mist inderdaad tenminste deze.

Er zijn volgens maar weinig horloges die echt door een airline besteld zijn voor hun piloten (en dus niet om te verkopen aan hun clientèle) op de polerouter, flying dutchman en rolex gmt na.
https://forums.watchuseek.com/f11/airline-watches-who-used-what-2853178.html

De meeste merken dweepte natuurlijk wel met het imago van de luchtvaart in reclames, of bedachten een lijn met een naam refererend aan de luchtvaart: b. V. MOERIS “skyliner”

Piloten hadden in de vroege jaren blijkbaar vaak hun oude diensthorloges om? of verdienden genoeg om zelf een dikke klok te kopen? En/of lieten zich niks voorschrijven?
Dus kochten lekker die Breitling of glycine… Wat ze maar handig vonden?

2 likes

dank ben er heel blij mee. Best goed voor een 15 jarige al zeg ik het zelf.

3 likes

maar dat zijn eerder horloges uit de jaren 60 en ook eerder naar de piloot gericht met specifieke functies. Maar het zijn wel allemaal prachtige horloges natuurlijk.

ik heb ook niet zo veel geld hoor. Ben maar 15 jaar oud. gewoon een beetje gezond geluk en wat sparen en dan moet een polerouter wel lukken.

ja dat is wel zo maar ik had het eerder op een ontwerp soort in de jaren 50. Eerder marketing gezien dan die echt werden uitgedeeld aan piloten. Ik weet zelfs niet eens zeker of pan am gmt’s bestelden voor hun piloten maar vermoedelijk wel en rolex marketing kennende zullen ze ook een mooie korting gehad hebben.

1 like

Best goed? Erg goed ongeacht je leeftijd maar voor een 15 jarige wel extra bijzonder.

1 like

Rolex GMT Master of de Omega Speedmaster Professional Moonwatch for extraterrestrial travels…:sunglasses::+1:

De Enicar Sherpa Guide en Jet werden wel geadverteerd als zijnde horloges voor vliegers. Of ze ook echt door een airline of ĂĽberhaupt door vliegers destijds gekocht zijn weet ik niet.

2 likes

Ja maar ik hou niet zo veel van opscheppen. Sommige mensen klagen al als ze een polerouter zien. Misschien zijn ze jaloers wat ik wel zou verstaan het zijn tenslotte prachtige horloges.

2 likes

misschien een nieuwe onderwerp space race horloges? of bestaat dat al?

Ik vermoed van wel. Aangezien ze in ads om de pols van piloten zitten.

Breitling Navitimer, veel gekocht door piloten geloof ik.

Poljot Sturmanskie 31659, de issued versie voor Sovjet luchtmachtpiloten
image

Zodiac Aerospace GMT, veelgekocht door Piloten in de PX’s in Vietnam image

Uiteraard de Glycine Airman, zelfde verhaal als de Aerospace.

En in het kader van ruimtevaart
Poljot Strela’s
imageimage

Poljot Okeah

2 likes

Die russen hebben ook wat leuks gemaakt. Maar die zodiac is wel mijn favoriet.

1 like

Dat op zegt op zich niet zo veel natuurlijk. Als er airlines zouden zijn geweest zou ik ook wel verwachten dat Enicar de naam van die airlines gebruikte in de advertenties, zoals Rolex dat met Pan Am deed. De Blue Angels gebruikten wel Jets, blijkbaar, maar dat heeft niet veel met de “golden age of travel” te maken.

Blijf ik een mooi ding vinden :smiley:

2 likes

Mooie set!
Zoals je ziet aan de reacties is er nog genoeg te ontdekken.