Goldrush 🤑

Beste forumvrienden,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuw horloge en zit nu eigenlijk in een fase dat ik vind dat er wat gouds in mijn bescheiden collectie mist. Ik heb chrono al een beetje afgespeurd en heb wel wat dingen gevonden die ik wel vet vind, maar ik vroeg me eigenlijk af of hier nog mensen suggesties hebben.

Ik ben op zoek naar een gouden horloge tot ongeveer een ruggetje of 5. De kast moet minimaal 14k goud zijn, met een solide of glazen caseback. Het liefst ook met een gouden band, maar ik ben bang dat dat niet te doen is voor deze prijs :stuck_out_tongue_closed_eyes: .
Daarnaast moet de maat ergens tussen de 34 t/m 40 millimeter liggen, want anders ben ik bang dat het of een opa/vrouwen horloge wordt of echt zo’n kermisklok wordt die je bij de schiettent kan winnen.
Qua kastvorm heb ik niet echt een sterke voorkeur, rond is prima, vierkant is ook leuk, maar ik vind zo’n “cushion-shaped” horlogekast ook wel vet.
Nieuw of vintage maakt ook niets uit.
Als het even kan ook iets wat binnen een aanzienlijke tijd zonder al te veel verlies te verkopen is.

Kom maar door met die suggesties! :slightly_smiling_face:

Hier nog wat plaatjes van de dingen die ik heb gevonden:

12 likes

Prima keuze :ok_hand:

1 like

Dit zijn wel fraaie, ben alleen niet zo bekend met de prijzen

43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457 s-l500

Misschien een beetje vals, maar goudkleurig

2 likes

Ik zou toch ook eens bij JLC kijken. Soms op ebay koopjes te vinden…

1 like

IMG_20201011_102237

I feel you.

1 like

Wellicht te klein, maar heb je wel een nette dresser van een mooi merk om de pols. Die laatste moet wel klein zijn om er mee weg te komen…

1 like

Die Chopard fairmined is echt heel nice :heart_eyes: , alleen wel iets boven mijn budget helaas :sweat_smile: .

1 like

Ff op krachttraining gaan voor dikkere polsen en dan deze nemen :wink:

6 likes

Je foto laad helaas niet bij mij. Ik ben nu toch wel benieuwd wat er op staat :thinking: .

Ook erg mooi inderdaad. Is ook nog wel een maatje dat ik kan handelen, alleen geen full-gold helaas :stuck_out_tongue: .

1 like

Raar, hele forum werkt niet denderend vandaag.

4 likes

Potverdorie wat een lekker ding. Perfecte combinati van goud met toch een “jong” effect (met andere woorden, geen ouwe lullen klok). Voor hoeveel gaat dit model ongeveer?

1 like

Er is een Pt 6158 Maurice Lacroix te koop op mp minimum
prijs 1000 ,- wp 2800 ,- Splinter
nieuw volgens verkoper. Kijk maar eens

1 like

Voor een

mag je hem vast bij Erik ophalen. Hij komt er anders toch niet van af.

Is een gouden 1601 op leer geen idee? Koop je er later een 8385 of 8386 band bij en ben je helemaal het mannetje.

2 likes

Als je hem kan vinden denk ik zo’n 6500 tot 7k

Op chrono duurder, maar volgens mij vrij zeldzaam. :grimacing::+1:

Is overigens een Zenith Espada in Rose goud.

1 like

Koekoek.

Is niet meer te koop. :+1: En nee, hij krijgt geen PB. :sweat_smile::+1:

2 likes

Amsterdam Watch Company heeft een Omega Constellation (35mm, 14k) in het aanbod voor 5,8K…?

Zelfs de dial is gemaakt van goud :wink:

1 like

40mm, 5.5K, klaar :ok_hand:

5 likes

:innocent:
Vergeleken bij alle andere zoveel minder oubollig.

2 likes

Ik vind de Longines prachtige keuzes, je bent volgens mij al op het goede pad :slight_smile:
Persoonlijk vind ik dan de stick wijzers weer mooier dan de dauphine maar dat is smaak.

1 like