Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuw horloge en zit nu eigenlijk in een fase dat ik vind dat er wat gouds in mijn bescheiden collectie mist. Ik heb chrono al een beetje afgespeurd en heb wel wat dingen gevonden die ik wel vet vind, maar ik vroeg me eigenlijk af of hier nog mensen suggesties hebben.
Ik ben op zoek naar een gouden horloge tot ongeveer een ruggetje of 5. De kast moet minimaal 14k goud zijn, met een solide of glazen caseback. Het liefst ook met een gouden band, maar ik ben bang dat dat niet te doen is voor deze prijs .
Daarnaast moet de maat ergens tussen de 34 t/m 40 millimeter liggen, want anders ben ik bang dat het of een opa/vrouwen horloge wordt of echt zo’n kermisklok wordt die je bij de schiettent kan winnen.
Qua kastvorm heb ik niet echt een sterke voorkeur, rond is prima, vierkant is ook leuk, maar ik vind zo’n “cushion-shaped” horlogekast ook wel vet.
Nieuw of vintage maakt ook niets uit.
Als het even kan ook iets wat binnen een aanzienlijke tijd zonder al te veel verlies te verkopen is.
Kom maar door met die suggesties!
Hier nog wat plaatjes van de dingen die ik heb gevonden:
Potverdorie wat een lekker ding. Perfecte combinati van goud met toch een “jong” effect (met andere woorden, geen ouwe lullen klok). Voor hoeveel gaat dit model ongeveer?
Ik vind de Longines prachtige keuzes, je bent volgens mij al op het goede pad
Persoonlijk vind ik dan de stick wijzers weer mooier dan de dauphine maar dat is smaak.