Goochelaar

Vorige week op een feestje geweest waar een goochelaar langs de tafels liep om zijn kunsten te vertonen met o.a. speelkaarten. Maar waar het voor dit forum over gaat is, dat hij aan het eind van de avond 8 (!) horloges van de eigenaren afhandig had gemaakt zonder dat zij dit hadden gemerkt!!
Lep op: dit waren allemaal horloges met een ouderwets bandje, dus gewoon uiteinde van het bandje in de gesp steken, pennetje doorhalen en de rest van het bandje door de lusjes. Een horloge met zo’n band is gewoon erg diefstalgevoelig!!
Mijn horloge met een vouwsluiting krijgt een goochelaar nooit verwijderd zonder dat de eigenaar het merkt.
't is maar dat jullie het weten…

Was het afhandig maken deel van de act? Dat wordt namelijk niet helemaal duidelijk uit je verhaal…

naast goochelen met kaarten en…door afleidingsmanoeuvres iemand zijn of haar horloge afhandig maken. Heel knap!!

Bedankt voor de waarcshuwing! Je kan niet oplettend genoeg zijn tegenwoordig, zelfs niet bij goochelaars blijkt nu.

Hete de goochelaar toevallig Leo?
Stevige vent, niet zo heel erg groot.

Is vaak te zien op dart toernooien, op beurzen en bedrijfs avonden.

Wat ik wilde weten was of hij de horloges echt gestolen had, of later weer heeft teruggegeven. Uit je reactie proef ik dat hij ze mee naar huis heeft genomen.

Pierz Schreef:

Wat ik wilde weten was of hij de horloges echt
gestolen had, of later weer heeft teruggegeven.
Uit je reactie proef ik dat hij ze mee naar huis
heeft genomen.

Wellicht vereist dit toch enige toelichting. Op hetzelfde moment dat de goochelaar jouw horloge heeft “gestolen” vraagt 'ie aan je hoe laat het is. Nou dan begrijp je de consternatie op dat moment. Het horloge krijg je natuurlijk direct terug!!!

Staat ook veel van op youtube. Het is voor sommige mensen zelfs mogelijk een stropdas ongemerkt af te doen bij een ander. Mijn eerste liefde kon ook een leuk kunstje: ze kon een rits van een herenbroek openen zonder dat ik het in de gaten had… Echt wel knap :slight_smile: Ik weet overigens niet of ze er later mee is gaan optreden…

Teun111Kwiebes2 Schreef:

ze kon een rits van een herenbroek
openen zonder dat ik het in de gaten had… Echt
wel knap :slight_smile:

Vraagt rijst dan: was het jouw broek of die van iemand anders en had jij dat niet in de gaten… :slight_smile:

hans

En vervolgens vraag ik me af of dat het enige is dat rijst…:wink:

uri geller???x(

U kunt me boeken hoor…:slight_smile: (grapje…)

Aha! Dat verklaart ook meteen hoe je kunt weten dat hij de jouwe niet zou kunnen loskrijgen.

Wellicht een overweging om zo’n bandje te gebruiken in toeristische gebieden in de grote wereldsteden. Daar wil nog wel eens wat zakkenrollersvolk rondlopen. Van een vriend van me hebben ze het voor elkaar gekregen om de bankbiljetten uit zijn portomonee te rollen zonder de portomonee zelf mee te nemen.