Good times

Wel, ik had het al in een paar topics verkondigd: de horlogehobby gaat op pauze. Ik ben geen HF celebrity, dus niemand zal hier slaap om laten, maar ik wou toch even met jullie delen welke weg ik hier afgelegd heb.

M’n eerste mechanische horloge, een Omega Geneve uit 1970, rust in de horlogedoos van m’n stiefzoon, m’n quartz Seiko uit 1973 wordt met veel liefde gedragen door m’n stiefdochter en m’n vrouw heeft dankzij mij (en dus dankzij jullie in a way) een Grand Seiko SBGX263 om de pols.

Na m’n Sinn 556i ben ik op dit forum terecht gekomen en toen was het hek vollédig van de dam. Zo veel inspiratie, zo veel modellen en merken waar ik nog nooit van gehoord had. De collectie kwam en ging en kwam weer en ging weer en werd groter en dan weer kleiner en zo verder. Tot ik m’n endgame horloge kon kopen: een hesalite Speedy moonwatch. Wie me op dit forum een béétje beter kent weet dat astronomie en ruimtevaart mij na aan het hart liggen. De Speedy was een logische graal. Relatief betaalbaar ook. Ik zie mezelf nooit (een relatief begrip in de horlogewereld) met een horloge van meer dan 5000 euro om de pols lopen. En op de 50e verjaardag van de maanlanding, dag op dag, stond dan ik bij @Crownguard om m’n Speedy in ontvangst te nemen. Het horloge dat m’n collectie nooit zal verlaten.

Dus voor mij houdt het hier voorlopig op. Ik heb m’n hele collectie verkocht (op m’n Junghans na. Iemand? :-)) en de opbrengst op een rekening voor m’n stiefkinderen gestort.

Ik heb me voorgenomen me terug op m’n sterrenkijkhobby te storten en het horlogeverzamelen aan anderen over te laten. Opnieuw, ik ben geen vaste waarde op dit forum, dus ik denk niet dat iemand m’n aanwezigheid gaat missen, maar ik wou jullie toch even een deeltje van de horologische weg tonen die ik de laatste jaren dankzij jullie heb afgelegd. Ik blijf hier, al zal het wat passiever zijn dan anders.

Merci, oprecht, iedereen voor de adviezen, de aankopen, de verkopen en de liefde voor een weirde maar zo leuke hobby die nu naar m’n stiefkinderen is overgeslagen. Love it. X

Frederik

73 likes

Een mooie uiteenzetting van de belevenis die je op het forum hebt doorgemaakt. Het is goed om je hart te volgen en als daarbij alle tijd aan een andere hobby wordt besteed dan is dat een goede keuze!
Bedankt

1 like

Hahaha… da’s niet onverwacht. Heb je je telescoop al? Vid wat het waard is, je posts werden zeker opgemerkt. :grin:

5 likes

Ik zit in een soort astronomisch vacuum op dit moment. M’n oude telescoop is verkocht, m’n nieuwe is gearriveerd maar m’n nieuwe mount zit vast ergens in de VS. Heb dus nu een geweldige apochromaat die ik nergens op kan monteren :grinning: Eind deze maand zou alles hier moeten zijn. :crossed_fingers:

2 likes

Beste Frederik,

Je hebt een mooie collectie verzameld. Ik vind het tof dat jij het horloge hebt gevonden waar je het meest om geeft en de rest hebt kunnen laten gaan. Menig persoon, waaronder ik, zou het met een hoeloge niet redden en altijd de drang voelen.

Tof dat jij nu zegt: het is goed zo!
Ik zou zeggen, geniet van je nieuwe telescoop rn veel plezier gewenst.

Hoi Frederik. Natuurlijk zal je worden gemist; daar hoef je geen HF celebrity voor te zijn. Ik heb ons contact altijd zeer op prijs gesteld.:slightly_smiling_face::+1:

Jouw besluit komt voor mij ook niet als een verrassing en ik heb er alle respect voor. Het is goed om je hart te volgen en ik wens jou daarbij alle succes toe en vooral heel veel plezier.

Alle goeds toe gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Hoi Frederik,

Jij bent nu (even) klaar met de horlogehobby, ik begin net :). Zo gaan die dingen.
Gewoon doen wat jij nu leuk vindt.
Hopelijk blijf je meelezen en (af en toe ) meepraten. Wie weet gaat het weer eens
kriebelen.

Heel tof overigens dat iedereen in jouw familie nu zo met horloges bezig is.

Hoi Frederik,

Ik wens je veel plezier met je ‘oude’ hobby en wie weet tot ziens!

Wacht svp heel ff tot einde van de dag met het weghalen van je account :upside_down_face:

3 likes

Jij komt gewoon weer terug hoor !!! :sunglasses:

Frederik,
Lekker hoor dat je na al je NAen uiteindelijk je favoriet horloge ‘gevonden’ hebt.
Geniet van de rust en je oude/nieuwe hobby.
Hoop dat we je hier nog zo nu en dan voorbij zien komen.

2 likes

Ha Frederik!
Dan zal de GW-5000 nu dus in mijn bezit blijven! (inside running joke)

Sterren zijn wellicht nog interessanter om mee bezig te zijn…zeg ik als docent natuurkunde…hoewel ‘tijd’ ook boeiend is om bij stil te staan.

Het ga je goed!
Groeten, Marcel

2 likes

Frederik, het ga je goed in wat je doet of nog gaat doen :ok_hand:
ik wens je in ieder geval veel geluk op je weg :ok_hand:

1 like

Succes met de nieuwe hobby! :wink:

24 likes

Ik ga m’n account niet weghalen hoor :smile:

3 likes

wooow, wat een eer! Dankjewel zeg!!!

1 like

Bloed kruipt waar 't niet gaan kan, uiteindelijk…

1 like

Dank je wel nog Frederik voor het een keer nachtelijk faciliteren van mijn horloge gekte en ik wens je heel veel plezier met oppakken van je andere hobby. :+1:

1 like

Frederik geniet van je horloge rust en veel plezier met je nieuwe hobby :+1:

1 like

Geniet van je nieuwe voornaamste hobby, volg je hart; altijd goed :+1: sowieso erg nobel van je om ook dit bericht hier te willen plaatsen. Een je wordt zeker gemist, je bijdrages worden gewaardeerd. Ga je goed :+1: salut