Google watch

Is dit wat?

http://daskapital.nl/2015/03/google_gaat_met_zwitsers_de_ap.html

Hendrik

hendrik Schreef:

Is dit wat?

http://daskapital.nl/2015/03/google_gaat_met_zwits
ers_de_ap.html

Hendrik

Gaat er in ieder geval een stuk beter uitzien dan wat er nu is.

Mijn grootste angst bij een duurdere smartwatch is dat het ding met een paar jaar verouderd is en niet goed kan worden upgedate. Met een horloge van x duizend euro weet je dat de techniek nog zeker tientallen jaren ondersteund zal worden (zelfs Grand Seiko, die niet echt van de oude meuk is, garandeerd nog 10 jaar onderdelen). Met een ANDROID OS wordt een telefoon van 3 jaar oud al niet meer ondersteund. En dat geldt ook voor iPhone’s. De 4 is nu al echt borderline en de 1 is wellicht leuk om mee te sjoelen.

Sowieso is de software de crux van het product, dat bepaalt of een smartwatch goed is of niet. Als de software bagger is dan koop je het horloge uberhaupt niet, mooi of niet. Maar ja, dan komt de buurman met exact dezelfde software op z’n horloge van 1/10e van de prijs. Dan betaal je dus echt alleen voor de kast.
Wellicht denken ze net als Vertu te kunnen opereren? Maar dat was/is een echte niche.

Tja dat is de grote truc van de computer en software firma’s.
Gaan ze nog wel even mee door schat ik in;)

New hardware requires new software en new software requires new hardware:~

Grt.

Paradigm Schreef:

Mijn grootste angst bij een duurdere smartwatch is
dat het ding met een paar jaar verouderd is en
niet goed kan worden upgedate. Met een horloge van
x duizend euro weet je dat de techniek nog zeker
tientallen jaren ondersteund zal worden (zelfs
Grand Seiko, die niet echt van de oude meuk is,
garandeerd nog 10 jaar onderdelen). Met een
ANDROID OS wordt een telefoon van 3 jaar oud al
niet meer ondersteund. En dat geldt ook voor
iPhone’s. De 4 is nu al echt borderline en de 1 is
wellicht leuk om mee te sjoelen.

Sowieso is de software de crux van het product,
dat bepaalt of een smartwatch goed is of niet. Als
de software bagger is dan koop je het horloge
uberhaupt niet, mooi of niet. Maar ja, dan komt de
buurman met exact dezelfde software op z’n horloge
van 1/10e van de prijs. Dan betaal je dus echt
alleen voor de kast.
Wellicht denken ze net als Vertu te kunnen
opereren? Maar dat was/is een echte niche.

+1!(tu)

Als ze inderdaad op de Vertu toer gaan moeten ze buiten een mooie verpakking ook echt wel iets hebben wat het bijzonder maakt.

Vertu is inderdaad een niche binnen de niche als je het mij vraagt maar ze hebben wel de Vertu Concierge wat voor sommigen is weggelegd, je belt en je zegt gewoon wat je wilt waar en wanneer en als je de centen hebt is het tot in de puntjes geregeld.

Buiten de mooie verpakking om is dat natuurlijk ook iets wat Vertu geïnteresseerden een deel van de beleving bezorgd.

Dat zie ik met een smartwatch (nog niet) gebeuren.

Groeten,

Noel.

Paradigm Schreef:

Mijn grootste angst bij een duurdere smartwatch is
dat het ding met een paar jaar verouderd is en
niet goed kan worden upgedate.

Dat zou idd ook imho de zwakste schakel zijn. Of ze zouden kunnen zeggen dat je elke 3 a 4 jaar een servicebeurt nodig hebt en dat er dan gelijk zaken geupgrade wordt. Ik bedoel een servicebeurt bij een Emergency kost al een kleine 400 euro. Voor ongeveer dat geld kunnen ze misschien ook (modulaire) hardware misschien vervangen?

Afgezien dat je voor dat geld ook een nieuwe smartwatch kunt krijgen, waar ‘alleen’ Samsung of Sony op staat.

http://tweakers.net/nieuws/102010/tag-heuer-werkt-samen-met-intel-en-google-aan-luxe-smartwatch.html

Wat denken jullie, n smart carrera of monaco? Als ze iets doen als Kairos of Montblanc kan ik er nog wel warm voor draaien. Maar n soor Samsung Gear v Heuer hoeft v mij niet.

Hendrik heeft hierover al een topic aangemaakt, zie ‘google watch’.

M035 Schreef:

Hendrik heeft hierover al een topic aangemaakt,
zie ‘google watch’.

Oops, kom er net achter. Sorry.

Snelle veroudering zal idd het geval zijn.
Mijn zeer dure geluidsysteem gaf onlangs de geest. Zijn geen onderdelen meer voor te verkrijgen. Maar mijnheer dat ding is al 6 jaar oud! :slight_smile:

Hendrik