Gooi allen uw dozen en papieren weg

grapje natuurlijk!

Maar. Zijn er over 20 jaar nog echte hard to find vintage. Nu er meer compleet is dan de vintage van nu?

Nee. Er blijft slechts een kleinere groep malloten (wij dus) die alles bewaart. Als liefhebber wil je alles zo compleet mogelijk hebben. De gemiddelde horlogekoper kiepert het verpakkingsmateriaal gewoon weg, in ieder geval als de garantieperiode om is.

Mijn beste,

Ja, ook ik bewaar zowel verpakkingsmateriaal als brochures.
Voorts bewaar ik de nota’s van een reparatie of het onderhoud.
Dit alles mooi overzichtelijk gerangschikt!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

In NL verhuizen er niet meer zoveel mensen. De natte zomers beperken ook het aantal afgebrande huizen en het zorgstelsel zorgt dat veel erfenissen worden uitgesteld. Alleen diefstal draait beter geloof ik.

Het kan nog heel wat jaren duren voor er weer een lading “legale” klokken zonder B&P op de markt komen :wink:

betekend dus ook dat de horloges die je nu compleet hebt, niet zo snel in waarde stijgen omdat er straks gewoon zeer veel complete klokken te vinden zijn.

Zal er ooit een merk komen waar wij nu redelijk goedkoop aan kunnen komen en over 20 jaar goud geld waard zijn, denkende aan de omega speedmasters o.i.d.

denk door al die mode klokjes met een batterij gewoon dat bijna niet meer mogenlijk is.

Witte milgauss verkoopt voor geen meter. Die gaat knallen over 20 jaar. Verder stijgen veel populaire merken harder in prijs dan de inflatie dus je zit sowieso wel snor.