Gooi geen oude schoenen weg voordat

Ruim twaalf jaar heb ik er de halve wereld mee rondgelopen: mijn goeie ouwe leren Teva sandalen. Todat de zolen zo tot op de draad versleten waren dat ze niet meer gerepareerd konden worden. Nieuwe aangeschaft, maar die zitten toch (nog) niet zo lekker als de ouwe.

Echter… de leren bandjes waren best nog een beetje heel. En ik wilde ook wel eens zo´n stoer vintage look pilotenbandje. Geinspireerd door andere bandjesmakers hier op het forum besloot ik dat de herinnering aan mijn trouwe stappers nog een poosje kon voortleven in een horlogebandje. Vanmiddag aan het werk gegaan en één schoen bleek genoeg materiaal te kunnen leveren voor één bandje. Dit is het exemplaar uit de rechterschoen. Nog niet helemaal zoals het zou moeten; wat schoonheidsfoutjes. De maatvoering is nog niet optimaal en ik moet kleinere klinknageltjes zien te vinden en een wat robuustere gesp. Dat ga ik verbeteren met een nog te maken tweede exemplaar uit de linkerschoen.

En dan moet er nog een keer een mooi echt pilotenklokje komen om dat bandje er op te zetten natuurlijk. Maar daar moet nog even voor gespaard worden.

Wat te doen met de resten van de oude Teva’s? De vuilnisbak is zo banaal. Ik denk aan de recyclingcontainer bij de schoenenwinkel, ik heb gehoord dat ze die ouwe schoenen fijnmalen en dan maken ze er weer iets anders van. Of misschien ga ik ze wel begraven, een eervolle ter aardebestelling hebben ze eigenlijk wel verdiend.

Hieronder wat plaatjes.

Je bandje stinkt naar zweetvoeten :wink:

Nee hoor, naar lijm en schoensmeer! :slight_smile:

jantje.vlaam Schreef:

Je bandje stinkt naar zweetvoeten :wink:

(:smiley: Daar moest ik ook gelijk aan denken (:smiley:

Ziet er niet mis uit. En zoals je al zei, je hebt altijd nog de andere schoen voor V2.0

mooi hoor!

Ik heb nog een paar oude Van Bommel Noble Blue schoenen liggen. Die bewaar ik al specifiek hiervoor!

Mooi gedaan(tu)

Heeyy die Kiber heb ik ook!

Mooi resultaat. Ik heb zelf ook al wat pogingen met bandjes maken op mijn naam staan.

Goed gelukt (tu)
Beetje grote klinknagels, dat wel

@Gnik
Klopt, vandaar dat ik op zoek ben naar kleinere. Als iemand een suggestie heeft voor een leverancier, graag! Wel iemand waar ik niet gelijk een minimum bestel hoeveelheid heb van een scheepscontainer vol! Een zakje van 20 stuks ofzo zou mooi zijn. De nageltjes die ik nu heb gebruikt zijn eigenlijk bedoeld voor spijkerbroeken e.d. en had ik toevallig in huis.

Hallo, misschien bij smitjefournituren of een andere fournituren leverancier op het i-net

Netjes, da’s een stuk leuker dan een prefab bandje van Hirsch

Ha… sandalen. Kan me niet heugen wanneer ik die gedragen heb. :wink:

Maar ook niet iedere horloge past bij deze open stappers.

Bij zo’n knopen-ritsen-draad winkel…:S
Precies: een fournituren winkel (dank je, peaceloveandpitbulls :D)
Daar hebben ze ze vast wel.