Gooi je oude Rolex lunet niet weg!

Op de laatste Antiquorumveiling (gisteren en eergisteren) is een bakelieten lunet voor een Rolex GMT-Master verkocht voor $ 16.200,- wat neerkomt op ongeveer € 12.250,-!!! ::o Zie http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.php?n=Antiquorum-verkoopt-Rolex-lunet-voor-16.200-dollar&nieuwsid=249

Wat heb je eraan, en wat moet je ermee? Dat is het eerste wat bij mij opkomt.

Hetzelfde als die exorbitante bedragen die voor ‘double red’ Rolexen worden betaald. Vervang de dial en je hebt ook een double-red.

Een duur horloge zou voor mij een hoge intrinsieke waarde moeten hebben.

Arjen Schreef:

Hetzelfde als die exorbitante bedragen die voor
’double red’ Rolexen worden betaald. Vervang de
dial en je hebt ook een double-red.

Bovenstaande raakt kant nog wal …maar voor jou info , een losse originele double red dial kost rond de 10K , een Seadweller 1665 vind je niet onder de 10K , dus reken jou oplossing maar ff uit …

Lijkt mij een geval van de klok en de klepel …

Ik heb wel eens begrepen dat een zeldzame Rolex in onderdelen meer oplevert dan als je hem in zijn geheel verkoopt…

@ Plofkop: Ik weet heus wel waar ik het over heb. Wat ik zeggen wil is dat voor mij de intrinsieke waarde van een horloge telt, en niet de verzamelaarswaarde.

Voor mij heeft een originele double red dial geen (extra) waarde. Dat er mensen zijn die er 10K voor neertellen weet ik ook wel, maar daar hoor ik niet bij.

Arjen Schreef:

@ Plofkop: Ik weet heus wel waar ik het over heb.
Wat ik zeggen wil is dat voor mij de intrinsieke
waarde van een horloge telt, en niet de
verzamelaarswaarde.

Voor mij heeft een originele double red dial geen
(extra) waarde. Dat er mensen zijn die er 10K voor
neertellen weet ik ook wel, maar daar hoor ik niet
bij.

Je punt is duidelijk , maar het zinnetje van vervang de de plaat en je hebt ook een double red , vind ik kant nog wal raken .

Ben met je eens dat de prijzen hoog zijn , misschien wel te hoog , nu het economisch minder gaat en geld meer waarde heeft , zullen we zien of er echt te veel betaald is voor de double red .

Plofkop Schreef:

Je punt is duidelijk , maar het zinnetje van
vervang de de plaat en je hebt ook een double red
, vind ik kant nog wal raken .

Oh well, niet iedereen hoeft mij altijd te begrijpen…

Grappig kwam dit topic net ook op het Rolex forum tegen .

@Arjen,

zolang je het zelf maar begrijpt !

MartinB Schreef:

Ik heb wel eens begrepen dat een zeldzame Rolex in
onderdelen meer oplevert dan als je hem in zijn
geheel verkoopt…

Dat werkt inderdaad nog het beste Martin. Koop een bijzondere Rolex en verkoop hem in onderdelen en je ontvangt er veel meer voor. Ik betrap mezelf er ook wel op dat ik voor een onderdeelte vaak veel betaal, terwijl het totale horloge in verhouding niet zo duur is. Vaak zijn veel mensen op zoek naar hetzelfde onderdeel en dan krijg je dat.

Nieuws moet je verspreiden :smiley:

Ok het is niet echt proportioneel maar het volledig “Horloge” kost wel rond de 40.000 euro:)o

Gmt 6542

Die kan wel een beurtje gebruiken. Nieuwe Bezel, wijzers, de markers zijn ook niet meer helemaal fris, dus plaat vervangen.

:smiley:

Groeten,

Martin

Je hebt gelijk Martin. Hij ziet er niet uit;)

Maar even goed zou ik hem in deze staat nog wel willen hebben hoor, vooruit dan maar:)