Doxa had een tijdje t-shirts in de verkoop met de tekst ‘Got Doxa?’ Het antwoord is nu: JA!
Vanmorgen een pakketje uit Engeland in de bus. Goed verpakt en de inhoud? Een Doxa 600T Spirotechnique-editie uit wrs. begin jaren '70.
Opvallend? Wat krasjes op de bezel inlay, maar ja, dat ding is ook zo groot! Ontzettend dikke wijzers met de originele lumen.
Het horloge is ongeveer 40mm in doorsnede.
Het meest opvallende aan dit horloge is de band. Alleerst is dit ‘bead of rice’-model nog stevig: alle schakels zitten nog stevig aan elkaar. Maar, het gaat om de eindschakels: ze schuiven uit! Op deze manier past het horloge altijd soepel om je pols, ook als gedurende de dag je pols dikker wordt.
De klik-gesp is ook bijzonder: ook uitschuifbaar! Om het horloge om je hand te schuiven, moet je eigenlijk iets meer ruimte hebben: de omtrek van je hand is groter dan die van je pols. De uitschuifbare gesp zorgt daarvoor. Zodra je de band omhebt, schuift dat deel weer in. Ik kan wel zeggen dat dit de meest comfortabele band is, die ik in mijn collectie heb.
Nadeel van deze band: er zitten 3 veertjes in om alles op zijn plaats te houden; kwetsbaar dus. En dit horloge is extra uniek door de band! Conclusie: deze band gaat binnenkort naast de waffle strap van mijn Seikos in de doos!
Wat zijn je ervaringen met post uit engeland?? Ik lees dat deze vaak met grote vertraging of juist helemaal niet aan schijnt te komen. Ik ben zelf al meer dan 2 weken op een horlogeband aan het wachten
Nou, mijn ervaringen met Engeland zijn juist supergoed. Dit horloge is op zaterdag op de bus gegaan. Vandaag binnen.
Ik heb ook nog iets anders -niet horloge gerelateerd- in Engeland gekocht. Dat ging afgelopen vrijdag op de post. Was er ook vandaag.
Ik heb momenteel meer gezeur met post uit de VS. Er ligt al twee weken een pakketje van me bij de douane. Ze zeuren over de waarde. Gelukkig kan ik via een verwijzing naar een US horlogeforum aantonen dat de waarde die op het pakket staat ook klopt! Nou maar wachten tot ze het vrijgeven.