Goud klein dameshorloge universal Genève. Wie kan me meer vertellen?

Hoi allemaal,

In deze hoek ben ik bijna nooit te vinden, en dat heeft een reden. Nu ik ineens word aangesproken op mijn horloge afwijking moet ik veel schuldig blijven. Daarom hierbij mijn vraag over onderstaande horloge. Willen en kunnen jullie mij meer informatie geven over deze universal Genève. Het is een heel klein horloge (zie vergelijking pols). Er staan in de case wat keurmerken. Ik heb eea zo duidelijk mogelijk proberen te laten fotograferen (ligt bij kennis).

Eigenaar (niet ik) heeft geen emotionele band met dit uurwerk.

Ik denk jaren dertig…

Meer info is dus zeer welkom, dus wie kan me meer vertellen? (Ik denk aan Leeftijd, uurwerk, bijzonderheden, tips over schoonmaak, waar te taxeren, Nog meer?)

Hier wat plaatjes:









Heel erg dank!

5 likes

Denk eerder jaren '40/'50. '50 meer. Gut-feeling. Leuk hoor!

Servicebeurt durf ik wel aan. :face_with_monocle: :metal: Taxeren - goudwaarde, meer niet. Kan alle goud-delen wel wegen voor je. Na ultrasoon-reiniging, wat 1 a 2 gram zal schelen. :mask: :upside_down_face:

3 likes

Op basis van de serial is het eerder 1960-1965.
Staat er op de caseback nog iets? Of tussen de lugs?

Bandje lijkt me niet UG, want dan zou ik in die periode toch wel iets van een merk verwachten. Zitten daar nog stempels in?

Taxeren lijkt me niet enorm nodig. Goudprijs.

1 like

Band lijkt me ook goud, maar kan 14K zijn. Je datering zou heel goed kunnen kloppen Ruud, puur op uiterlijk van de kast alleen al. En je bent de “resident UG-expert”.

1 like

Nou dat is teveel eer hoor. :rofl:

Zijn best wat leden met UG kennis en ik heb met name veel polerouters gehad :wink:

1 like

Dank heren tot nu toe voor de reacties.

Caseback staat volgens mij niets. Tussen de lugs weet ik niet, heb hem niet hier.

afbeelding

1 like

Gek. Ug zet meestal zn modelnummer stempels op de achterkant .

1 like