Goud of papier?

Dat zou je wel kunnen zeggen ja. In dat geval zou ik dus de nieuwe ervaring van zelf vliegen waarderen boven de ervaring van kiezen, zoeken, kopen en en kijken naar een horloge. Dat tweede heeft hij al vaker gedaan.

2 likes

Een VC om je pols is óók een (hele mooie) ervaring… :grinning:

1 like

Het gaat je beide geld kosten, maar hou rekening met het feit dat je voor het papiertje jaarlijks (veel) geld kwijt bent.
Alhoewel je niet X uren moet vliegen is het eigenlijk onverantwoord om, zeker in het begin, weinig te vliegen. Papierwerk, landingsgelden, slecht weer, je gaat er mee te maken krijgen.
Het is echt superleuk om te doen en doe het zeker als je wilt, maar laat je goed informeren. Ik heb mijn kleine luchtvaart aantekeningen inmiddels allemaal laten verlopen.

4 likes

Ik heb gestemd op de VC, maar zelf vliegen is vast een prachtige ervaring. Persoonlijk zou ik dat eerder doen, maar snap de extra jaarlijkse kosten van het vliegen. De VC is wellicht rendabeler… tenzij je a la Pablo Escobar vliegt :slight_smile:

1 like

Via via ken ik nu dus iemand met een vliegtuig. Kick.

5 likes

@Alfazulu geef deze man eens advies!

1 like

Gegeven dat we hier op een/het horlogeforum zijn zou ik adviseren om een horloge te kopen :slightly_smiling_face:

Ware het niet dat ik dit geen bijzonder horloge vind.
Ik zou met een budget van 9000 euro nog even verder kijken.

1 like

Ik ben de sloeber van mijn vriendengroep. Het is niet anders.

1 like

Er zit nog wel een klein wereldje tussen sloeber en eigenaar zijn van je eigen vliegtuig.

1 like

Het vliegen valt onder ‘contactsporten’ begrijp ik na een gesprekje.
Beide opties zijn hierdoor niet per direct beschikbaar helaas.

1 like

Goed idee! Voorbeeldje:

13 likes

:joy: :joy:

Een crosspost.

Je kunt ook voor een horloge gaan en vrienden zoeken met een brevet :wink: @Alfazulu

2 likes

Door deze foto wil ik vliegen!

1 like

Haha zeker geen verkeerde keuze. Koop een gave Seiko voor tussendoor en ga voor je brevet. Dat horloge volgt later wel!

2 likes

Je hoeft volgens mij niet voor elke Rolex op de wachtlijst :man_shrugging:

Gewoon dikke GMT halen :grin:

1 like

@CitizenOne vlieg anders een keertje mee met @Unagi en mij, wellicht helpt dat bij het maken van je keuze! :wink:

2 likes

Horloge, kan niet neerstorten…

2 likes

Goede raad is normaal duur. Dit is gratis :rofl:

1 like

Ik ga een paar proeflessen nemen na de lockdown.
Vanaf welk vliegveld vlieg je?