Goud of papier?

Op zoek naar een ‘echt’ horloge zijn veel merken afgevallen.
Rolex bijvoorbeeld. Een OP kan alleen grijs gekocht worden. Bij de AD mag je op de wachtlijst. Exit Rolex.
De merkenkeuze heb ik beperkt tot VC en PP.

Het lijstje:
Het budget tot 15K.
Diameter tussen 37 en 41 millimeter.
Goud maar liever witgoud.
Op staal maar ook op leer.
Dresswatch of wat sportiever.
Met secondenwijzer.
Liefst nieuw maar is niet realistisch.

En toen zag ik in UK deze VC referentie 4870!
Vraagprijs circa 9K.

Dit horloge is het voor mij. Helaas, UK, gaat passen en ophalen voorlopig niet.

Wachten dan maar. En toch weer verder kijken.
Vorige week, door aankoop van een Flieger, gezocht op luchtvaartthema’s.

Plotseling een topic over PPL in plaats van PP.

En omdat de euri’s niet op het balkon groeien opnieuw een dilemma.

Een vliegbrevet of een horloge?

Een Fliegeruhr (Sinn) en een pilotenzonnebril (Ray-Ban) zijn er al.

Wat zou jij doen?

  • gouden Vacheron
  • papieren Vliegbrevet
  • geen van beiden

0 stemmers

Simon

2 likes

Op een horlogeforum vragen of je een horloge moet kopen of wat anders…

Een horloge natuurlijk… Op een vliegbrevet kun je de tijd niet aflezen…

Heb je trouwens al zonnepanelen?

28 likes

Ga toch lekker vliegen met een leuke seiko om

3 likes

Nee. Er komt een zonneboiler en een hybride warmtepomp. :blush:

1 like


Wit Goud begrijp ik helemaal! En de afmeting ook


Of Platina?

Haha, bij zo’n budget zijn er zoveel keuzes!!

6 likes

Zo wordt het niet makkelijk kiezen. :thinking:

1 like

PPL is leuk, maar moet je je eerst even verder in verdiepen wat betreft kosten (ook om hem geldig te houden)

2 likes

Gezien jouw voorliefde voor Citizens…

Wat dacht je van deze?

Bijna onmogelijk om te krijgen, maar o zo gaaf


Citizen AQ6010-06A 18k goud

Ja dat is een hele.grote favoriet hier!

1 like

Lijken me nogal twee totaal verschillende dingen; een horloge of een vliegbrevet. Een PPL behalen kost in NL ongeveer 20.000 euro. Het is in de VS een stuk goedkoper. Met een PPL mag je alleen op zicht vliegen dus VFR tijdens de daglicht periode en je moet afgelest zijn op een bepaald type vliegtuig, vaak een C172 of Piper Warrior. Daarnaast moet je, om je brevet geldig te houden iedere maand een uurtje vliegen (vliegtuigje huren voor een uur a 200 eurootjes, plus brandstof) en regelmatig een fysiek onderzoek ondergaan. Met al dat gedoe mag je dan een rondje vliegen boven EHLE (vliegveld Lelystad) of zo.

Da’s toch heel wat anders dan een Vacheron Constantin als je het mij vraagt. Maar goed, je zal het vast goed doen aan de bar van het Hilton in A’dam Zuid als je tegen de dames zegt dat je piloot bent. Nou ja, piloot…, je mag een sportvliegtuigje huren en besturen. Kortom, je bent beter af met een vriend die een PPL heeft en jij er naast kunt zitten met een gouden VC om je pols.

27 likes

:joy:
Wijze woorden!
Het brevet, net als een VC, zou voor ‘de heb’ zijn.
Het lijkt me wel fantastisch om eens naar bijvoorbeeld Schotland te vliegen.

2 likes

Ga lekker vliegen joh, biedt veel meer belevenis dan een duur horloge. Een duur horloge is ook maar een horloge.

2 likes

Ik heb gestemd op vliegbevret omdat ik ervaringen hoger waardeer dan spullen.

Na het verhaal van Nozomi weet ik het echter niet meer.

8 likes

Het wordt er niet eenvoudiger van nee.

1 like

Naar Schotland vliegen, whisky drinken en zelf terug vliegen mag niet hè!

Dus, horloge kopen, naar Schotland vliegen (pak die ervaring!!), drink zeker voldoende whisky en vlieg business class terug :grin::sunglasses:

2 likes

Ik mis de optie voor allebei! :grin: Met n roeiboot het kanaal oversteken om de VC te halen, dan doorsparen om je brevet te halen! Stel je de schittering van die prachtige klok voor terwijl je op drie kilometer hoogte even kijkt hoe laat het is! The sky is the limit! Letterlijk! :sunglasses::ok_hand:

4 likes

Live life to the max, create memories! Dus ga lekker vliegen. Al heb ik wel voor het horloge gestemd, elke dag met een mega smile op je face is ook wat waard :grin:

1 like

Dat is zeker wat waard, getuige mijn dagelijkse smile van oor tot oor als ik een horloge om doe :smiley: Maar vliegen joh jeetje. Die vreugde kan je ook delen door iemand mee te nemen. Of een mooie date, dat is pas indruk maken :sunglasses:

2 likes

Je brengt me zo wel op een idee :bulb:. Ik ben namelijk op zoek naar een kapster!

1 like

Dan kun je toch ook voor het horloge kiezen, zoektocht, aankoop en dagelijks op/ naar dat fantastische horloge kijken zijn allemaal ervaringen… Ik hoor de opmerking vaker, maar klopt ‘argumenttechnisch’ niet volgens mij :slightly_smiling_face:.

1 like