Goud- of zilverkleurig (of bicolor)?

Heb je het liefst Goud- of zilverkleurig of bicolor?

En als je van het een houdt, heb je dan niets van het ander?

1 like

Ik ben een horlogeslet en hou van bijna alles.

8 likes

Eigenlijk alleen maar zilver. Maarrrr er is 1 uitzondering! :wink:

4 likes

En beperk je je tot horloges? :face_with_hand_over_mouth:

Inmiddels wel…:smirk:

1 like

Zilver. Dan volledig witgoud. Dan goud. Maar nooit bicolor :nauseated_face:

1 like

Ligt echt aan het horloge. Bicolor GMTII kan ik enorm waarderen maar van een bicolor longines conquest krijg ik t niet warm van… Zou nooit voor geelgoud gaan overigens. Vind dat niet mooi… rose en witgoud is wel prachtig.

1 like

[quote=“Ogenblik, post:4, topic:171102, full:true”]

[quote=“dreski, post:2, topic:171102, full:true”]
Ik ben een horlogeslet en hou van bijna alles

Leeftijdskwestie vermoed ik

Zilver. Goud staat mij echt niet.
En allebei ? Neuh :tired_face:

1 like

Doet u mij maar Staal.

Zilver is warmer maar te zacht, ik vind RVS mooier.

Goud is veuls te zacht en gewoon een lelijke kleur. Dan heb ik liever brons. Ik heb de schurft aan overdreven geel. Of, nou ja, geel. Vandaar brons: Dat krijgt een mooie mos-achtige patina.

Dikke Gouden Bling is echt, echt kut. Nog even los van het feit dat ik er enorme pooier-vibes van krijg. Yuck. Ook hier geldt dat dit lullig, lelijk en patserig is:
7

En dit smaakvol:

Bicolour kan heel goed, maar dat moet mooi geĂŻmplementeerd zijn. Ontwerpen zoals dit zijn goed te pruimen:


Dus graag subtiel houden, dan is het mooi. Net als die Oris die je vasthebt.

1 like

Over smaak valt niet te twisten maar naar mijn mening is goud mooi op bepaalde modellen. Ben meestal niet echt fan van goud maar de gouden details bv op de Tudor Black Bay Steel / Gold, De Rolex Oysterquartz 17013 staan erg goed… uiteraard te veel keuze in bi-colour al lijkt in Nederland staal altijd de voorkeur te krijgen bij de meerderheid. Mogelijk toch een trekje Calvinisme ? Verontschuldiging indien ik iemand hiermee voor het hoofd stoot.

2 likes

Het is echt, echt gaaf.

Lekker man.

Juustem. Ik ook… natuurlijk :sunglasses: :roll_eyes:

2 likes

Deze helemaal (geel)goud :ok_hand:

2 likes

Normaal gesproken zilver, maar voor rose goud zou ik een uitzondering maken.

1 like

Is te duur naar mijn idee. Ik vind het wel gaaf, maar met een beetje erbij zit je al in Day-Date gebied.

2 likes

Poe, dat hangt er toch een beetje van af voor mij.
Ik heb een 14k vintage alpina op leer en dat is gewoon een net horloge. Dus niks tegen goud maar hangt wel een beetje van de kleur af.
Bi-color heb ik ook 2 x dus ook prima en bi-color is er ook in veel smaken.
Zilverkleurig? Echt zilver of rvs? Vind staal mooi en ken geen zilveren horloges.

En dan witgoud, tja das ook wel leuk hoor.

Anyway geen directe voorkeur waar ik specifiek naar kijk of zoek.

1 like

Vroeger bij polshorloges kwam dit “veel” voor, later kwam dit ook nog wel eens voor bij polshorloges (maar veel minder), en dan spreken we van horloges uit de eerste helft van de vorige eeuw. een modern/nieuw horloge kan ik mij nu ook niet direct benoemen…

1 like

Ik neem aan dat je zakhorloges bedoelt?
Daar ken ik het wel van ja maar geen polshorloges al zou dat goed kunnen en er best wel zijn.

2 likes

Inderdaad bij zakhorloges kwam dit veelvuldig voor… bij polshorloges heel wat minder.

2 likes